Wtorek 30.04 czynne do 12:00, czwartek 02.05 nieczynne
Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ chłodzenia » wentylator, sprzęgło wiskotyczne » 85243 nissens

Wentylator, chłodzenie silnika 85243 NISSENS

85243 Wentylator, chłodzenie silnika NISSENS
nissens 85243
413.00 zł
Kup
 

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin realizacji: ?
>5 szt. wysyłka pojutrze

    Ocena:
numer części:

85243

producent:

NISSENS

Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z ramą wentylatora chłodnicy (Zarge)
Moc znamionowa [W] 260
Średnica [mm] 380
Liczba łopatek wentylatora 6
Napięcie [V] 12
Ilość biegunów 2
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca bez zintegrowanego regulatora
nr EAN 5707286243507

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Informacje serwisowe

Dodatkowe informacje o produkcie Wentylator, chłodzenie silnika 85243 NISSENS

Wentylator chłodnicy (z obudową) pasuje do: FIAT CROMA; OPEL SIGNUM, VECTRA C, VECTRA C GTS; SAAB 9-3, 9-3X 1.6-2.2 04.02-02.15
numery OEM:
FIAT      12755783
FIAT      1341362
FIAT      24410988
FIAT      24410992
FIAT      51770406
FIAT      51773279
FIAT      51788519
FIAT      51792329
FIAT      6341153
OPEL      12755783
OPEL      1341362
OPEL      24410988
OPEL      24410992
OPEL      51770406
OPEL      51773279
OPEL      51788519
OPEL      51792329
OPEL      6341153
SAAB      12755783
SAAB      1341362
SAAB      24410988
SAAB      24410992
SAAB      51770406
SAAB      51773279
SAAB      51788519
SAAB      51792329
SAAB      6341153
VAUXHALL      12755783
VAUXHALL      1341362
VAUXHALL      24410988
VAUXHALL      24410992
VAUXHALL      51770406
VAUXHALL      51773279
VAUXHALL      51788519
VAUXHALL      51792329
VAUXHALL      6341153

Zastosowanie Wentylator, chłodzenie silnika 85243 NISSENS w samochodach:

zobacz instrukcję montażu 85243

Wentylator i sprzęgło wiskotyczne


Sprzęgło wiskotyczne służy do sterowania pracą wentylatora chłodnicy w momencie, gdy chłodzenie prędkością powietrza (jazda w korku, pokonywanie krótkich dystansów w mieście itp.) jest niewystarczające. Czynnikiem decydującym o momencie załączenia i rozłączenia jest w tym przypadku płyn kinetyczny lub specjalny olej. Pod wpływem temperatury dochodzi do zakleszczenia elementów sprzęgła w wałku prowadzącym. Dzięki temu osadzony na sprzęgle wiatrak zaczyna się obracać.

Jeśli dojdzie do pełnego zakleszczenia, wiatrak obraca się z prędkością obrotową silnika. Tworzy to silny strumień powietrza, który skierowany jest wprost na chłodnicę.

Usterki sprzęgła wiskotycznego nie są tak proste do wychwycenia, jak mogłoby się początkowo wydawać. Przyjrzyjmy się następującym przykładom.

Wentylator uruchamia się wraz ze startem silnika (sprzęgło zakleszczyło się). To, że silnik jest ciągle chłodzony, nie jest wcale tak korzystne. W takiej sytuacji pompa wody jest poważnie obciążona, podobnie jest z układem rozrządu. Kolejny przykład to sytuacja, kiedy sprzęgło nie załącza się wcale. Wiatrak wcale nie chłodzi chłodnicy samochodowej. Możemy się o tym przekonać po rosnącej temperaturze silnika. Pamiętajmy jednak, że jest to też objaw uszkodzenia termostatu. W niektórych modelach za chłodzenie odpowiada wówczas układ klimatyzacji. To utrudnia zaważenie awarii.