Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ chłodzenia » wentylator, sprzęgło wiskotyczne Audi 200 C3 Avant (447, 448) 2.2 Turbo quattro (1983.09-1990.12) 165km » 85366 nissens
wybrany samochód: 
Audi 200 C3 Avant (447, 448) 2.2 Turbo Quattro (1983.09-1990.12) 165km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Wentylator, chłodzenie silnika 85366 NISSENS

85366 Wentylator, chłodzenie silnika NISSENS
nissens 85366
Wentylator, chłodzenie silnika 85366
85366
nissens 85366 Wentylator, chłodzenie silnika
Wentylator, chłodzenie silnika 85366 nissens
429.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
2 szt. wysyłka Poniedziałek
2 szt. wysyłka Wtorek
2 szt. wysyłka Środa

odbiór osobisty: ?
Włochy - Poniedziałek: 2 szt.
 
    Ocena:
numer części:

85366

producent:

NISSENS

Status produktu: Normalny
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniającaz ramą wentylatora chłodnicy (Zarge)
Moc znamionowa [W]250
Średnica [mm]440
Liczba łopatek wentylatora7
Napięcie [V]12
Ilość biegunów3
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniającabez zintegrowanego regulatora
nr EAN5707286244474

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Wentylator, chłodzenie silnika 85366 NISSENS

Wentylator chłodnicy (z obudową) pasuje do: HYUNDAI TUCSON, TUCSON/SUV, KIA SPORTAGE II 2.0/2.0D/2.0LPG 06.04-12.10
numery OEM:
HYUNDAI      25380-2E250
HYUNDAI      253801F250
HYUNDAI      253801F251
KIA      25380-2E250
KIA      253801F250
KIA      253801F251

Zastosowanie Wentylator, chłodzenie silnika 85366 NISSENS w samochodach:

Wentylator i sprzęgło wiskotyczne


Sprzęgło wiskotyczne służy do sterowania pracą wentylatora chłodnicy w momencie, gdy chłodzenie prędkością powietrza (jazda w korku, pokonywanie krótkich dystansów w mieście itp.) jest niewystarczające. Czynnikiem decydującym o momencie załączenia i rozłączenia jest w tym przypadku płyn kinetyczny lub specjalny olej. Pod wpływem temperatury dochodzi do zakleszczenia elementów sprzęgła w wałku prowadzącym. Dzięki temu osadzony na sprzęgle wiatrak zaczyna się obracać.

Jeśli dojdzie do pełnego zakleszczenia, wiatrak obraca się z prędkością obrotową silnika. Tworzy to silny strumień powietrza, który skierowany jest wprost na chłodnicę.

Usterki sprzęgła wiskotycznego nie są tak proste do wychwycenia, jak mogłoby się początkowo wydawać. Przyjrzyjmy się następującym przykładom.

Wentylator uruchamia się wraz ze startem silnika (sprzęgło zakleszczyło się). To, że silnik jest ciągle chłodzony, nie jest wcale tak korzystne. W takiej sytuacji pompa wody jest poważnie obciążona, podobnie jest z układem rozrządu. Kolejny przykład to sytuacja, kiedy sprzęgło nie załącza się wcale. Wiatrak wcale nie chłodzi chłodnicy samochodowej. Możemy się o tym przekonać po rosnącej temperaturze silnika. Pamiętajmy jednak, że jest to też objaw uszkodzenia termostatu. W niektórych modelach za chłodzenie odpowiada wówczas układ klimatyzacji. To utrudnia zaważenie awarii.