Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ chłodzenia » wentylator, sprzęgło wiskotyczne Citroën CX II Break 25 D (1986.05-1992.12) 73km » 85544 nissens
wybrany samochód: 
Citroën Cx Ii Break 25 D (1986.05-1992.12) 73km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Wentylator, chłodzenie silnika 85544 NISSENS

85544 Wentylator, chłodzenie silnika NISSENS
nissens 85544
Wentylator, chłodzenie silnika 85544
85544
nissens 85544 Wentylator, chłodzenie silnika
Wentylator, chłodzenie silnika 85544 nissens
Wentylator, chłodzenie silnika 85544 nissens
Wentylator, chłodzenie silnika 85544 nissens
Wentylator, chłodzenie silnika 85544 nissens
Wentylator, chłodzenie silnika 85544 nissens
220.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
>5 szt. wysyłka Piątek

odbiór osobisty: ?
Włochy - dzisiaj: 4 szt.
 
    Ocena:
numer części:

85544

producent:

NISSENS

Status produktu: Normalny
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniającabez ramy wentylatora chłodnicy (oskrzynia)
Moc znamionowa [W]240
Średnica [mm]339
Liczba łopatek wentylatora7
Napięcie [V]12
Ilość biegunów3
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniającabez zintegrowanego regulatora
nr EAN5707286246126

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Wentylator, chłodzenie silnika 85544 NISSENS

Wentylator chłodnicy pasuje do: AUDI A3, TT, SEAT LEON, TOLEDO II, VW BORA, BORA I, GOLF IV, GOLF V, NEW BEETLE 1.6-3.2 12.96-09.10
numery OEM:
AUDI      1J0.959.455 S
SEAT      1J0.959.455 S
VOLKSWAGEN      1J0.959.455 S

Zastosowanie Wentylator, chłodzenie silnika 85544 NISSENS w samochodach:

Wentylator i sprzęgło wiskotyczne


Sprzęgło wiskotyczne służy do sterowania pracą wentylatora chłodnicy w momencie, gdy chłodzenie prędkością powietrza (jazda w korku, pokonywanie krótkich dystansów w mieście itp.) jest niewystarczające. Czynnikiem decydującym o momencie załączenia i rozłączenia jest w tym przypadku płyn kinetyczny lub specjalny olej. Pod wpływem temperatury dochodzi do zakleszczenia elementów sprzęgła w wałku prowadzącym. Dzięki temu osadzony na sprzęgle wiatrak zaczyna się obracać.

Jeśli dojdzie do pełnego zakleszczenia, wiatrak obraca się z prędkością obrotową silnika. Tworzy to silny strumień powietrza, który skierowany jest wprost na chłodnicę.

Usterki sprzęgła wiskotycznego nie są tak proste do wychwycenia, jak mogłoby się początkowo wydawać. Przyjrzyjmy się następującym przykładom.

Wentylator uruchamia się wraz ze startem silnika (sprzęgło zakleszczyło się). To, że silnik jest ciągle chłodzony, nie jest wcale tak korzystne. W takiej sytuacji pompa wody jest poważnie obciążona, podobnie jest z układem rozrządu. Kolejny przykład to sytuacja, kiedy sprzęgło nie załącza się wcale. Wiatrak wcale nie chłodzi chłodnicy samochodowej. Możemy się o tym przekonać po rosnącej temperaturze silnika. Pamiętajmy jednak, że jest to też objaw uszkodzenia termostatu. W niektórych modelach za chłodzenie odpowiada wówczas układ klimatyzacji. To utrudnia zaważenie awarii.