Do 29.08 infolinia nie będzie dostępna z powodu przerwy urlopowej. Zamówienia realizowane są normalnie.
Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ chłodzenia » wentylator, sprzęgło wiskotyczne Volkswagen CRAFTER 30-50 Platforma / podwozie (2F_) 2.0 TDI (2015.11-2016.12) 140km » 85610 nissens
wybrany samochód: 
Volkswagen Crafter 30-50 Platforma / Podwozie (2f_) 2.0 Tdi (2015.11-2016.12) 140km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Wentylator, chłodzenie silnika 85610 NISSENS

85610 Wentylator, chłodzenie silnika NISSENS
nissens 85610
Wentylator, chłodzenie silnika 85610
85610

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
numer części:

85610

producent:

NISSENS

Status produktu: Normalny
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniającaz ramą wentylatora chłodnicy (Zarge)
Moc znamionowa [W]124
Średnica [mm]340
Liczba łopatek wentylatora7
Napięcie [V]12
Ilość biegunów4
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniającabez zintegrowanego regulatora
nr EAN5707286246522

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Wentylator, chłodzenie silnika 85610 NISSENS

Wentylator chłodnicy (z obudową) pasuje do: CHEVROLET CAPTIVA, OPEL ANTARA A 2.0D/2.2D 08.06-
numery OEM:
GMC      96629063
GMC      96829535
OPEL      4805185
OPEL      4810375
OPEL      96629063
OPEL      96829535
VAUXHALL      96629063
VAUXHALL      96829535

Zastosowanie Wentylator, chłodzenie silnika 85610 NISSENS w samochodach:

Wentylator i sprzęgło wiskotyczne


Sprzęgło wiskotyczne służy do sterowania pracą wentylatora chłodnicy w momencie, gdy chłodzenie prędkością powietrza (jazda w korku, pokonywanie krótkich dystansów w mieście itp.) jest niewystarczające. Czynnikiem decydującym o momencie załączenia i rozłączenia jest w tym przypadku płyn kinetyczny lub specjalny olej. Pod wpływem temperatury dochodzi do zakleszczenia elementów sprzęgła w wałku prowadzącym. Dzięki temu osadzony na sprzęgle wiatrak zaczyna się obracać.

Jeśli dojdzie do pełnego zakleszczenia, wiatrak obraca się z prędkością obrotową silnika. Tworzy to silny strumień powietrza, który skierowany jest wprost na chłodnicę.

Usterki sprzęgła wiskotycznego nie są tak proste do wychwycenia, jak mogłoby się początkowo wydawać. Przyjrzyjmy się następującym przykładom.

Wentylator uruchamia się wraz ze startem silnika (sprzęgło zakleszczyło się). To, że silnik jest ciągle chłodzony, nie jest wcale tak korzystne. W takiej sytuacji pompa wody jest poważnie obciążona, podobnie jest z układem rozrządu. Kolejny przykład to sytuacja, kiedy sprzęgło nie załącza się wcale. Wiatrak wcale nie chłodzi chłodnicy samochodowej. Możemy się o tym przekonać po rosnącej temperaturze silnika. Pamiętajmy jednak, że jest to też objaw uszkodzenia termostatu. W niektórych modelach za chłodzenie odpowiada wówczas układ klimatyzacji. To utrudnia zaważenie awarii.