Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ chłodzenia » wentylator, sprzęgło wiskotyczne Volkswagen TRANSPORTER T6 / CARAVELLE T6 Autobus (SGB, SGJ, SHB, SHJ) 2.0 TDI (2015.04-???) 140km » 85644 nissens
wybrany samochód: 
Volkswagen Transporter T6 / Caravelle T6 Autobus (sgb, Sgj, Shb, Shj) 2.0 Tdi (2015.04-???) 140km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Wentylator, chłodzenie silnika 85644 NISSENS

85644 Wentylator, chłodzenie silnika NISSENS
nissens 85644
Wentylator, chłodzenie silnika 85644
85644
nissens 85644 Wentylator, chłodzenie silnika
Wentylator, chłodzenie silnika 85644 nissens
456.99 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
>5 szt. wysyłka Środa

odbiór osobisty: ?
Włochy - Środa: powyżej 5 szt.
 
    Ocena:
numer części:

85644

producent:

NISSENS

Status produktu: Normalny
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniającaz ramą wentylatora chłodnicy (Zarge)
Moc znamionowa [W]252
Średnica [mm]363
Liczba łopatek wentylatora7
Napięcie [V]12
Ilość biegunów4
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniającaze zintegrowanym regulatorem
nr EAN5707286352629

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Wentylator, chłodzenie silnika 85644 NISSENS

Wentylator chłodnicy L/P (z obudową) pasuje do: AUDI A1, A3, TT, SEAT ALTEA, ALTEA XL, IBIZA IV SC, LEON, TOLEDO III, SKODA OCTAVIA II, OCTAVIA III, SUPERB II, YETI, VW BEETLE 1.0-3.6 02.03-
numery OEM:
AUDI      1K0959455ET
AUDI      1TD121203B
SEAT      1K0959455ET
SEAT      1TD121203B
SKODA      1K0959455ET
SKODA      1TD121203B
VOLKSWAGEN      1K0959455ET
VOLKSWAGEN      1TD121203B

Zastosowanie Wentylator, chłodzenie silnika 85644 NISSENS w samochodach:

Wentylator i sprzęgło wiskotyczne


Sprzęgło wiskotyczne służy do sterowania pracą wentylatora chłodnicy w momencie, gdy chłodzenie prędkością powietrza (jazda w korku, pokonywanie krótkich dystansów w mieście itp.) jest niewystarczające. Czynnikiem decydującym o momencie załączenia i rozłączenia jest w tym przypadku płyn kinetyczny lub specjalny olej. Pod wpływem temperatury dochodzi do zakleszczenia elementów sprzęgła w wałku prowadzącym. Dzięki temu osadzony na sprzęgle wiatrak zaczyna się obracać.

Jeśli dojdzie do pełnego zakleszczenia, wiatrak obraca się z prędkością obrotową silnika. Tworzy to silny strumień powietrza, który skierowany jest wprost na chłodnicę.

Usterki sprzęgła wiskotycznego nie są tak proste do wychwycenia, jak mogłoby się początkowo wydawać. Przyjrzyjmy się następującym przykładom.

Wentylator uruchamia się wraz ze startem silnika (sprzęgło zakleszczyło się). To, że silnik jest ciągle chłodzony, nie jest wcale tak korzystne. W takiej sytuacji pompa wody jest poważnie obciążona, podobnie jest z układem rozrządu. Kolejny przykład to sytuacja, kiedy sprzęgło nie załącza się wcale. Wiatrak wcale nie chłodzi chłodnicy samochodowej. Możemy się o tym przekonać po rosnącej temperaturze silnika. Pamiętajmy jednak, że jest to też objaw uszkodzenia termostatu. W niektórych modelach za chłodzenie odpowiada wówczas układ klimatyzacji. To utrudnia zaważenie awarii.