Wtorek 30.04 czynne do 12:00, czwartek 02.05 nieczynne
Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ chłodzenia » wentylator, sprzęgło wiskotyczne » 85706 nissens

Wentylator, chłodzenie silnika 85706 NISSENS

85706 Wentylator, chłodzenie silnika NISSENS
nissens 85706
Wentylator, chłodzenie silnika 85706
85706
nissens 85706 Wentylator, chłodzenie silnika
Wentylator, chłodzenie silnika 85706 nissens
Wentylator, chłodzenie silnika 85706 nissens
Wentylator, chłodzenie silnika 85706 nissens
Wentylator, chłodzenie silnika 85706 nissens
Wentylator, chłodzenie silnika 85706 nissens
291.01 zł
Kup
 

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin realizacji: ?
1 szt. wysyłka jutro
>5 szt. wysyłka pojutrze

    Ocena:
numer części:

85706

producent:

NISSENS

Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z ramą wentylatora chłodnicy (Zarge)
Moc znamionowa [W] 132
Średnica [mm] 380
Liczba łopatek wentylatora 6
Napięcie [V] 12
Ilość biegunów 2
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca bez zintegrowanego regulatora
nr EAN 5707286376441

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Informacje serwisowe

Dodatkowe informacje o produkcie Wentylator, chłodzenie silnika 85706 NISSENS

Wentylator chłodnicy (z obudową) pasuje do: MERCEDES CITAN MIXTO (DOUBLE CABIN), CITAN (MPV), CITAN/MINIVAN (W415); RENAULT CLIO II, CLIO II/HATCHBACK, GRAND SCENIC II, KANGOO 1.0-Electric 08.95-
numery OEM:
MERCEDES-BENZ      77 01 054 966
MERCEDES-BENZ      7701057254
MERCEDES-BENZ      7701070315
MERCEDES-BENZ      7701070353
MERCEDES-BENZ      7701071862
MERCEDES-BENZ      7701071863
RENAULT      77 01 054 966
RENAULT      7701057254
RENAULT      7701070315
RENAULT      7701070353
RENAULT      7701071862
RENAULT      7701071863

Zastosowanie Wentylator, chłodzenie silnika 85706 NISSENS w samochodach:

zobacz instrukcję montażu 85706

Wentylator i sprzęgło wiskotyczne


Sprzęgło wiskotyczne służy do sterowania pracą wentylatora chłodnicy w momencie, gdy chłodzenie prędkością powietrza (jazda w korku, pokonywanie krótkich dystansów w mieście itp.) jest niewystarczające. Czynnikiem decydującym o momencie załączenia i rozłączenia jest w tym przypadku płyn kinetyczny lub specjalny olej. Pod wpływem temperatury dochodzi do zakleszczenia elementów sprzęgła w wałku prowadzącym. Dzięki temu osadzony na sprzęgle wiatrak zaczyna się obracać.

Jeśli dojdzie do pełnego zakleszczenia, wiatrak obraca się z prędkością obrotową silnika. Tworzy to silny strumień powietrza, który skierowany jest wprost na chłodnicę.

Usterki sprzęgła wiskotycznego nie są tak proste do wychwycenia, jak mogłoby się początkowo wydawać. Przyjrzyjmy się następującym przykładom.

Wentylator uruchamia się wraz ze startem silnika (sprzęgło zakleszczyło się). To, że silnik jest ciągle chłodzony, nie jest wcale tak korzystne. W takiej sytuacji pompa wody jest poważnie obciążona, podobnie jest z układem rozrządu. Kolejny przykład to sytuacja, kiedy sprzęgło nie załącza się wcale. Wiatrak wcale nie chłodzi chłodnicy samochodowej. Możemy się o tym przekonać po rosnącej temperaturze silnika. Pamiętajmy jednak, że jest to też objaw uszkodzenia termostatu. W niektórych modelach za chłodzenie odpowiada wówczas układ klimatyzacji. To utrudnia zaważenie awarii.