Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ chłodzenia » wentylator, sprzęgło wiskotyczne Iveco T-WAY AT190T34W (2021-???) 341km » 85733 nissens
wybrany samochód: 
Iveco T-way At190t34w (2021-???) 341km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Wentylator, chłodzenie silnika 85733 NISSENS

85733 Wentylator, chłodzenie silnika NISSENS
nissens 85733
Wentylator, chłodzenie silnika 85733
85733
nissens 85733 Wentylator, chłodzenie silnika
Wentylator, chłodzenie silnika 85733 nissens
179.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
>5 szt. wysyłka Poniedziałek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Poniedziałek: powyżej 5 szt.
 
    Ocena:
numer części:

85733

producent:

NISSENS

Status produktu: Normalny
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniającabez ramy wentylatora chłodnicy (oskrzynia)
Moc znamionowa [W]216
Średnica [mm]295
Liczba łopatek wentylatora7
Napięcie [V]12
Ilość biegunów2
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniającabez zintegrowanego regulatora
nr EAN5707286376724

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Wentylator, chłodzenie silnika 85733 NISSENS

Wentylator chłodnicy P pasuje do: AUDI A1, A3, TT, SEAT ALTEA, ALTEA XL, IBIZA IV SC, LEON, TOLEDO III, SKODA OCTAVIA II, OCTAVIA III, SUPERB II, YETI, VW BEETLE, CADDY ALLTRACK 1.0-3.6 02.03-
numery OEM:
AUDI      1K0959455CR
AUDI      1K0959455DH
AUDI      1K0959455ET
AUDI      1K0959455Q
AUDI      3C0959455G
SEAT      1K0959455CR
SEAT      1K0959455DH
SEAT      1K0959455ET
SEAT      1K0959455Q
SEAT      3C0959455G
SKODA      1K0959455CR
SKODA      1K0959455DH
SKODA      1K0959455ET
SKODA      1K0959455Q
SKODA      3C0959455G
VOLKSWAGEN      1K0959455CR
VOLKSWAGEN      1K0959455DH
VOLKSWAGEN      1K0959455ET
VOLKSWAGEN      1K0959455Q
VOLKSWAGEN      3C0959455G

Zastosowanie Wentylator, chłodzenie silnika 85733 NISSENS w samochodach:

Wentylator i sprzęgło wiskotyczne


Sprzęgło wiskotyczne służy do sterowania pracą wentylatora chłodnicy w momencie, gdy chłodzenie prędkością powietrza (jazda w korku, pokonywanie krótkich dystansów w mieście itp.) jest niewystarczające. Czynnikiem decydującym o momencie załączenia i rozłączenia jest w tym przypadku płyn kinetyczny lub specjalny olej. Pod wpływem temperatury dochodzi do zakleszczenia elementów sprzęgła w wałku prowadzącym. Dzięki temu osadzony na sprzęgle wiatrak zaczyna się obracać.

Jeśli dojdzie do pełnego zakleszczenia, wiatrak obraca się z prędkością obrotową silnika. Tworzy to silny strumień powietrza, który skierowany jest wprost na chłodnicę.

Usterki sprzęgła wiskotycznego nie są tak proste do wychwycenia, jak mogłoby się początkowo wydawać. Przyjrzyjmy się następującym przykładom.

Wentylator uruchamia się wraz ze startem silnika (sprzęgło zakleszczyło się). To, że silnik jest ciągle chłodzony, nie jest wcale tak korzystne. W takiej sytuacji pompa wody jest poważnie obciążona, podobnie jest z układem rozrządu. Kolejny przykład to sytuacja, kiedy sprzęgło nie załącza się wcale. Wiatrak wcale nie chłodzi chłodnicy samochodowej. Możemy się o tym przekonać po rosnącej temperaturze silnika. Pamiętajmy jednak, że jest to też objaw uszkodzenia termostatu. W niektórych modelach za chłodzenie odpowiada wówczas układ klimatyzacji. To utrudnia zaważenie awarii.