Wtorek 30.04 czynne do 12:00, czwartek 02.05 nieczynne
Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ chłodzenia » wentylator, sprzęgło wiskotyczne » 85798 nissens

Wentylator, chłodzenie silnika 85798 NISSENS

85798 Wentylator, chłodzenie silnika NISSENS
nissens 85798
Wentylator, chłodzenie silnika 85798
85798
nissens 85798 Wentylator, chłodzenie silnika
Wentylator, chłodzenie silnika 85798 nissens
Wentylator, chłodzenie silnika 85798 nissens
Wentylator, chłodzenie silnika 85798 nissens
310.00 zł
Kup
 

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin realizacji: ?
2 szt. wysyłka jutro
>5 szt. wysyłka pojutrze

    Ocena:
numer części:

85798

producent:

NISSENS

Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca bez ramy wentylatora chłodnicy (oskrzynia)
Moc znamionowa [W] 204
Średnica [mm] 386
Liczba łopatek wentylatora 7
Napięcie [V] 12
Ilość biegunów 3
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca bez zintegrowanego regulatora
nr EAN 5707286389274

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Informacje serwisowe

Dodatkowe informacje o produkcie Wentylator, chłodzenie silnika 85798 NISSENS

Wentylator chłodnicy pasuje do: SEAT CORDOBA, IBIZA III, IBIZA IV, IBIZA IV SC, IBIZA IV ST, IBIZA IV/HATCHBACK, TOLEDO IV; SKODA FABIA I, FABIA I PRAKTIK, FABIA II, FABIA III 1.0-2.0D 10.99-12.22
numery OEM:
SEAT      6Q0959455AD
SEAT      6R0959455C
SEAT      6R0959455E
SEAT      6RD959455
SEAT      6RD959455A
SEAT      6RD959455B
SEAT      6RD959455E
SKODA      6Q0959455AD
SKODA      6R0959455C
SKODA      6R0959455E
SKODA      6RD959455
SKODA      6RD959455A
SKODA      6RD959455B
SKODA      6RD959455E
VOLKSWAGEN      6Q0959455AD
VOLKSWAGEN      6R0959455C
VOLKSWAGEN      6R0959455E
VOLKSWAGEN      6RD959455
VOLKSWAGEN      6RD959455A
VOLKSWAGEN      6RD959455B
VOLKSWAGEN      6RD959455E

Zastosowanie Wentylator, chłodzenie silnika 85798 NISSENS w samochodach:

zobacz instrukcję montażu 85798

Wentylator i sprzęgło wiskotyczne


Sprzęgło wiskotyczne służy do sterowania pracą wentylatora chłodnicy w momencie, gdy chłodzenie prędkością powietrza (jazda w korku, pokonywanie krótkich dystansów w mieście itp.) jest niewystarczające. Czynnikiem decydującym o momencie załączenia i rozłączenia jest w tym przypadku płyn kinetyczny lub specjalny olej. Pod wpływem temperatury dochodzi do zakleszczenia elementów sprzęgła w wałku prowadzącym. Dzięki temu osadzony na sprzęgle wiatrak zaczyna się obracać.

Jeśli dojdzie do pełnego zakleszczenia, wiatrak obraca się z prędkością obrotową silnika. Tworzy to silny strumień powietrza, który skierowany jest wprost na chłodnicę.

Usterki sprzęgła wiskotycznego nie są tak proste do wychwycenia, jak mogłoby się początkowo wydawać. Przyjrzyjmy się następującym przykładom.

Wentylator uruchamia się wraz ze startem silnika (sprzęgło zakleszczyło się). To, że silnik jest ciągle chłodzony, nie jest wcale tak korzystne. W takiej sytuacji pompa wody jest poważnie obciążona, podobnie jest z układem rozrządu. Kolejny przykład to sytuacja, kiedy sprzęgło nie załącza się wcale. Wiatrak wcale nie chłodzi chłodnicy samochodowej. Możemy się o tym przekonać po rosnącej temperaturze silnika. Pamiętajmy jednak, że jest to też objaw uszkodzenia termostatu. W niektórych modelach za chłodzenie odpowiada wówczas układ klimatyzacji. To utrudnia zaważenie awarii.