Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ chłodzenia » wentylator, sprzęgło wiskotyczne Volkswagen PASSAT B6 Variant (3C5) 2.0 TDI (2005.08-2006.02) 122km » 85805 nissens
wybrany samochód: 
Volkswagen Passat B6 Variant (3c5) 2.0 Tdi (2005.08-2006.02) 122km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Wentylator, chłodzenie silnika 85805 NISSENS

85805 Wentylator, chłodzenie silnika NISSENS
nissens 85805
Wentylator, chłodzenie silnika 85805
85805
nissens 85805 Wentylator, chłodzenie silnika
Wentylator, chłodzenie silnika 85805 nissens
326.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
>5 szt. wysyłka Wtorek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Wtorek: powyżej 5 szt.
 
    Ocena:
numer części:

85805

producent:

NISSENS

Status produktu: Normalny
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniającabez ramy wentylatora chłodnicy (oskrzynia)
Moc znamionowa [W]336
Średnica [mm]389
Liczba łopatek wentylatora7
Napięcie [V]12
Ilość biegunów2
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniającabez zintegrowanego regulatora
nr EAN5707286389342

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Wentylator, chłodzenie silnika 85805 NISSENS

Wentylator chłodnicy pasuje do: VW CALIFORNIA T5 CAMPER, MULTIVAN T5, TRANSPORTER T5 1.9D-3.2 04.03-08.15
numery OEM:
VOLKSWAGEN      7H0959455A

Zastosowanie Wentylator, chłodzenie silnika 85805 NISSENS w samochodach:

Wentylator i sprzęgło wiskotyczne


Sprzęgło wiskotyczne służy do sterowania pracą wentylatora chłodnicy w momencie, gdy chłodzenie prędkością powietrza (jazda w korku, pokonywanie krótkich dystansów w mieście itp.) jest niewystarczające. Czynnikiem decydującym o momencie załączenia i rozłączenia jest w tym przypadku płyn kinetyczny lub specjalny olej. Pod wpływem temperatury dochodzi do zakleszczenia elementów sprzęgła w wałku prowadzącym. Dzięki temu osadzony na sprzęgle wiatrak zaczyna się obracać.

Jeśli dojdzie do pełnego zakleszczenia, wiatrak obraca się z prędkością obrotową silnika. Tworzy to silny strumień powietrza, który skierowany jest wprost na chłodnicę.

Usterki sprzęgła wiskotycznego nie są tak proste do wychwycenia, jak mogłoby się początkowo wydawać. Przyjrzyjmy się następującym przykładom.

Wentylator uruchamia się wraz ze startem silnika (sprzęgło zakleszczyło się). To, że silnik jest ciągle chłodzony, nie jest wcale tak korzystne. W takiej sytuacji pompa wody jest poważnie obciążona, podobnie jest z układem rozrządu. Kolejny przykład to sytuacja, kiedy sprzęgło nie załącza się wcale. Wiatrak wcale nie chłodzi chłodnicy samochodowej. Możemy się o tym przekonać po rosnącej temperaturze silnika. Pamiętajmy jednak, że jest to też objaw uszkodzenia termostatu. W niektórych modelach za chłodzenie odpowiada wówczas układ klimatyzacji. To utrudnia zaważenie awarii.