Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ kierowniczy » końcówki drążków kierowniczych Skoda SUPERB II (3T4) 2.0 TDI 16V 4x4 (2010.11-2015.05) 140km » 5031517 nk
wybrany samochód: 
Skoda Superb Ii (3t4) 2.0 Tdi 16v 4x4 (2010.11-2015.05) 140km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego 5031517 NK

5031517 Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego NK
49.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
2 szt. wysyłka Środa
2 szt. wysyłka Czwartek
2 szt. wysyłka Piątek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Środa: 2 szt.
 
    Ocena:
numer części:

5031517

producent:

NK

Status produktu: Normalny
parzyste numery artykułów5031518
Wymiar gwintu14x1,5
nr EAN5703858646103

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego 5031517 NK

KOĐC. DR. KIER. BMW E46 LE
numery OEM:
BMW      32 10 6 774 220
BMW      32 21 1 095 957

Zastosowanie Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego 5031517 NK w samochodach:

Drążek kierowniczy i końcówka drążka kierowniczego


Drążek to element łączący zwrotnicę zawieszenia z przekładnią kierowniczą. Umożliwia prawidłowe prowadzenie przednich kół. Drążek zakończony jest elementem w kształcie litery "L". Jest on wyposażony w przegub kulowy. Jedno ramię zamocowane jest do drążka, drugie do zwrotnicy. Przegub jest elastyczny, dzięki niemu zawieszenie może poruszać się w pionie w stosunku do położenia przekładni kierowniczej.

Zużycie drążków pogarsza dość istotnie prowadzenie pojazdu. Objawia się wibracjami na kierownicy, a także stukami, bardzo wyraźnie słyszalnymi zwłaszcza na nierównej nawierzchni. Ciekawostką jest fakt, że luzy drążka kierowniczego to jeden z najczęstszych powodów, z których pojazd nie przechodzi okresowego badania technicznego. Zaleca się, aby drążki wymieniać parami. Technicznie rzecz ujmując, sama wymiana drążka nie pociąga konieczności jednoczesnej wymiany końcówki. W praktyce jednak mechanicy zalecają taki właśnie sposób postępowania.

Po dokonaniu wymiany drążków konieczne jest ustawienie zbieżności kół oraz sprawdzenie geometrii zawieszenia.

Drążki i końcówki drążków są elementami eksploatacyjnymi, które zużywają się w toku eksploatacji pojazdu i podlegają okresowej wymianie. Okres eksploatacyjny dla większości aut jest różny.