Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ kierowniczy » końcówki drążków kierowniczych Fiat 500X (334_) 2.0 D Multijet 4x4 (334AXB22, 334AXD2B) (2014.09-???) 136km » 5033336 nk
wybrany samochód: 
Fiat 500x (334_) 2.0 D Multijet 4x4 (334axb22, 334axd2b) (2014.09-???) 136km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Połączenie osiowe, drążek kierowniczy poprzeczny 5033336 NK

5033336 Połączenie osiowe, drążek kierowniczy poprzeczny NK
nk 5033336
43.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
4 szt. wysyłka Czwartek
4 szt. wysyłka Piątek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Czwartek: 4 szt.
 
    Ocena:
numer części:

5033336

producent:

NK

Status produktu: Normalny
Rozmiar gwintu 116x1,5
Rodzaj gwintuz bieżnikiem prawostronnym
Długość [mm]388
Rodzaj przekładni kierowniczejPrzekładnia kierownicza z listwą zębatą
nr EAN5703858464226

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Połączenie osiowe, drążek kierowniczy poprzeczny 5033336 NK

DRą»EK KIER. DB SPRINTER 95- LE/PR BEZ KOĐCËWKI
numery OEM:
MERCEDES-BENZ      2D0422803
MERCEDES-BENZ      901 460 01 55
MERCEDES-BENZ      901 460 02 55
MERCEDES-BENZ      901 460 04 55
MERCEDES-BENZ      A901 460 01 55
MERCEDES-BENZ      A901 460 02 55
MERCEDES-BENZ      A901 460 04 55

Zastosowanie Połączenie osiowe, drążek kierowniczy poprzeczny 5033336 NK w samochodach:

Drążek kierowniczy i końcówka drążka kierowniczego


Drążek to element łączący zwrotnicę zawieszenia z przekładnią kierowniczą. Umożliwia prawidłowe prowadzenie przednich kół. Drążek zakończony jest elementem w kształcie litery "L". Jest on wyposażony w przegub kulowy. Jedno ramię zamocowane jest do drążka, drugie do zwrotnicy. Przegub jest elastyczny, dzięki niemu zawieszenie może poruszać się w pionie w stosunku do położenia przekładni kierowniczej.

Zużycie drążków pogarsza dość istotnie prowadzenie pojazdu. Objawia się wibracjami na kierownicy, a także stukami, bardzo wyraźnie słyszalnymi zwłaszcza na nierównej nawierzchni. Ciekawostką jest fakt, że luzy drążka kierowniczego to jeden z najczęstszych powodów, z których pojazd nie przechodzi okresowego badania technicznego. Zaleca się, aby drążki wymieniać parami. Technicznie rzecz ujmując, sama wymiana drążka nie pociąga konieczności jednoczesnej wymiany końcówki. W praktyce jednak mechanicy zalecają taki właśnie sposób postępowania.

Po dokonaniu wymiany drążków konieczne jest ustawienie zbieżności kół oraz sprawdzenie geometrii zawieszenia.

Drążki i końcówki drążków są elementami eksploatacyjnymi, które zużywają się w toku eksploatacji pojazdu i podlegają okresowej wymianie. Okres eksploatacyjny dla większości aut jest różny.