Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ kierowniczy » końcówki drążków kierowniczych Citroën JUMPY II Platforma / podwozie 2.0 HDI (X_RHH) (2010.07-2016.03) 163km » 5033653 nk
wybrany samochód: 
Citroën Jumpy Ii Platforma / Podwozie 2.0 Hdi (x_rhh) (2010.07-2016.03) 163km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego 5033653 NK

5033653 Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego NK
34.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
2 szt. wysyłka Wtorek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Wtorek: 2 szt.
 
    Ocena:
numer części:

5033653

producent:

NK

Status produktu: Normalny
parzyste numery artykułów5033652
Rodzaj gwintuz bieżnikiem lewostronnym
Wymiar gwintu14x1,5
nr EAN5703858464776

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego 5033653 NK

KOUC. DR. KIER. OPEL OMEGA B
numery OEM:
OPEL      3 22 154
OPEL      3 22 172
OPEL      3 22 177
OPEL      3 24 047
OPEL      3 24 062
OPEL      90334032
OPEL      90334036
OPEL      90496014
OPEL      90496015
OPEL      90510644
OPEL      90510651
OPEL      9193098
OPEL      9193099
VAUXHALL      90334032
VAUXHALL      90334036
VAUXHALL      90469014
VAUXHALL      90496014
VAUXHALL      90496015
VAUXHALL      90510644
VAUXHALL      90510651
VAUXHALL      9193098
VAUXHALL      9193099

Zastosowanie Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego 5033653 NK w samochodach:

Drążek kierowniczy i końcówka drążka kierowniczego


Drążek to element łączący zwrotnicę zawieszenia z przekładnią kierowniczą. Umożliwia prawidłowe prowadzenie przednich kół. Drążek zakończony jest elementem w kształcie litery "L". Jest on wyposażony w przegub kulowy. Jedno ramię zamocowane jest do drążka, drugie do zwrotnicy. Przegub jest elastyczny, dzięki niemu zawieszenie może poruszać się w pionie w stosunku do położenia przekładni kierowniczej.

Zużycie drążków pogarsza dość istotnie prowadzenie pojazdu. Objawia się wibracjami na kierownicy, a także stukami, bardzo wyraźnie słyszalnymi zwłaszcza na nierównej nawierzchni. Ciekawostką jest fakt, że luzy drążka kierowniczego to jeden z najczęstszych powodów, z których pojazd nie przechodzi okresowego badania technicznego. Zaleca się, aby drążki wymieniać parami. Technicznie rzecz ujmując, sama wymiana drążka nie pociąga konieczności jednoczesnej wymiany końcówki. W praktyce jednak mechanicy zalecają taki właśnie sposób postępowania.

Po dokonaniu wymiany drążków konieczne jest ustawienie zbieżności kół oraz sprawdzenie geometrii zawieszenia.

Drążki i końcówki drążków są elementami eksploatacyjnymi, które zużywają się w toku eksploatacji pojazdu i podlegają okresowej wymianie. Okres eksploatacyjny dla większości aut jest różny.