Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ kierowniczy » końcówki drążków kierowniczych Opel OMEGA B (V94) 3.2 V6 (F69, M69, P69) (2001.02-2003.07) 218km » 5034310 nk
wybrany samochód: 
Opel Omega B (v94) 3.2 V6 (f69, M69, P69) (2001.02-2003.07) 218km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Połączenie osiowe, drążek kierowniczy poprzeczny 5034310 NK

5034310 Połączenie osiowe, drążek kierowniczy poprzeczny NK
nk 5034310
36.00 zł
cena zawiera vat 23%
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
Piątek:7 szt.

    Ocena:
numer części:

5034310

dostawca:

NK

Status produktu: Normalny
Rozmiar gwintu 114X1,5/M16x1,5
Wersja osiKOYO
Rodzaj gwintuz bieżnikiem prawostronnym
Długość [mm]300
nr EAN5703858853945
Status produktu: Normalny

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Połączenie osiowe, drążek kierowniczy poprzeczny 5034310 NK

DRą»EK KIER. VW POLO 01- LE/PR BEZ KOĐCËWKI
numery OEM:
SEAT      6Q0 423 803 C
SEAT      6Q0 423 803 G
SEAT      6Q0 423 804 C
SEAT      6Q0 423 804 G
SEAT      6Q0 423 810 G
SKODA      6Q0 423 803 C
SKODA      6Q0 423 803 G
SKODA      6Q0 423 804 C
SKODA      6Q0 423 804 G
SKODA      6Q0 423 810 G
VOLKSWAGEN      6Q0 423 803 C
VOLKSWAGEN      6Q0 423 803 G
VOLKSWAGEN      6Q0 423 804 C
VOLKSWAGEN      6Q0 423 804 G
VOLKSWAGEN      6Q0 423 810 G

Zastosowanie Połączenie osiowe, drążek kierowniczy poprzeczny 5034310 NK w samochodach:

Drążek kierowniczy i końcówka drążka kierowniczego


Drążek to element łączący zwrotnicę zawieszenia z przekładnią kierowniczą. Umożliwia prawidłowe prowadzenie przednich kół. Drążek zakończony jest elementem w kształcie litery "L". Jest on wyposażony w przegub kulowy. Jedno ramię zamocowane jest do drążka, drugie do zwrotnicy. Przegub jest elastyczny, dzięki niemu zawieszenie może poruszać się w pionie w stosunku do położenia przekładni kierowniczej.

Zużycie drążków pogarsza dość istotnie prowadzenie pojazdu. Objawia się wibracjami na kierownicy, a także stukami, bardzo wyraźnie słyszalnymi zwłaszcza na nierównej nawierzchni. Ciekawostką jest fakt, że luzy drążka kierowniczego to jeden z najczęstszych powodów, z których pojazd nie przechodzi okresowego badania technicznego. Zaleca się, aby drążki wymieniać parami. Technicznie rzecz ujmując, sama wymiana drążka nie pociąga konieczności jednoczesnej wymiany końcówki. W praktyce jednak mechanicy zalecają taki właśnie sposób postępowania.

Po dokonaniu wymiany drążków konieczne jest ustawienie zbieżności kół oraz sprawdzenie geometrii zawieszenia.

Drążki i końcówki drążków są elementami eksploatacyjnymi, które zużywają się w toku eksploatacji pojazdu i podlegają okresowej wymianie. Okres eksploatacyjny dla większości aut jest różny.

Zapisz się do newslettera

Zgarnij nowości i okazje – żadnego spamu.