Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » napęd koła, przeguby » osłona przegubu Mitsubishi CORDIA (A21_A, AB, AC) 1.8 Turbo ECi (A213A) (1984.10-1989.07) 136km » 524509 nk
wybrany samochód: 
Mitsubishi Cordia (a21_a, Ab, Ac) 1.8 Turbo Eci (a213a) (1984.10-1989.07) 136km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Zestaw osłon, wał napędowy 524509 NK

524509 Zestaw osłon, wał napędowy NK
39.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
4 szt. wysyłka Wtorek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Wtorek: 4 szt.
 
    Ocena:
numer części:

524509

producent:

NK

Status produktu: Normalny
Średnica 1/Średnica 2 [mm]22/69
Długość [mm]93
MateriałGuma
nr EAN5703858599973

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Zestaw osłon, wał napędowy 524509 NK

OSĂşONA PRZEGUBU TOYOTA WEW.
numery OEM:
TOYOTA      43448 12 040
TOYOTA      43448 12 090
TOYOTA      43448 12 120
TOYOTA      43448 12 130
TOYOTA      44381 21 60
TOYOTA      44381 21 61
TOYOTA      44381 21 62
TOYOTA      44381 22 60
TOYOTA      44381 22 80
TOYOTA      44381 23 00
TOYOTA      44381 23 01
TOYOTA      44381 24 10
TOYOTA      44381 24 20
TOYOTA      44382 01 21
TOYOTA      44382 01 32
TOYOTA      44383 20 80
TOYOTA      44383 21 61
TOYOTA      44383 22 30
TOYOTA      44383 22 31
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie Zestaw osłon, wał napędowy 524509 NK w samochodach:

Osłona przegubu


W większości współczesnych pojazdów w układzie napędowym posiada przeguby. Z reguły są to przeguby homo kinetyczne. Umożliwiają przekazanie napędu podczas pracy zawieszenia i przy skręconych kołach. Są trwałe i niezawodne. Pamiętać trzeba jednak o tym, że aby przegub pracowała właściwie, musi być odpowiednio nasmarowany i chroniony przed dostawaniem się do niego zanieczyszczeń. Do tego właśnie służą osłony przegubów.

Są to gumowe elementy, które znacząco przedłużają żywotność przegubu napędowego i zapewniają niezawodność układu napędowego. Brak osłon sprawiał, że smar był wyrzucany wskutek działania siły odśrodkowej oraz wypłukiwany przez wodę. Największe spustoszenie siały jednak dostające się do wnętrza płynne i stałe zanieczyszczenia, które powodowały korozję i szybkie zużycie elementów przegubu. Prawidłowo chroniony przegub jest w stanie wytrzymać kilkaset tysięcy kilometrów.

Pęknięta gumowa osłona przegubu jest łatwa do zauważenia podczas okresowych przeglądów lub innych prac w warsztacie. Warto działać natychmiast, gdyż zaniedbanie tej kwestii może pociągnąć za sobą konieczność drogiej naprawy. Jeśli w porę nie wykryto usterki, możemy usłyszeć stukanie przegubu podczas jazdy z obciążeniem przy skręconych kołach. Wówczas, sama wymiana przegubu niewiele już da.