Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ chłodzenia » wentylator, sprzęgło wiskotyczne Citroën CX I Break (MA) 2500 D Turbo (1983.04-1985.08) 95km » 47376 nrf
wybrany samochód: 
Citroën Cx I Break (ma) 2500 D Turbo (1983.04-1985.08) 95km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Wentylator, chłodzenie silnika 47376 NRF

47376 Wentylator, chłodzenie silnika NRF
nrf 47376
Wentylator, chłodzenie silnika 47376
47376
nrf 47376 Wentylator, chłodzenie silnika
Wentylator, chłodzenie silnika 47376 nrf
Wentylator, chłodzenie silnika 47376 nrf
163.00 zł
cena zawiera vat 23%
taniej niż na allegro o 16.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
>5 szt. wysyłka Piątek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Piątek: powyżej 5 szt.
 
    Ocena:
5/5 (1 ocena)
numer części:

47376

producent:

NRF

Status produktu: Normalny
Ograniczenia producentaTEMIC
Kierunek obrotówzgodnie z ruchem wskazówek zegara
Napięcie [V]12
Moc znamionowa [W]60
Średnica 1/Średnica 2 [mm]290
Liczba łopatek wentylatora9
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniającabez ramy wentylatora chłodnicy (oskrzynia)
Ogrzewanie/chłodzeniePojedynczy wentylator
Kształt obudowy wtyczkiWersja D
Ilość biegunów2
nr EAN8718042107862

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Wentylator, chłodzenie silnika 47376 NRF

Wentylator chłodnicy pasuje do: SEAT LEON, TOLEDO II SKODA OCTAVIA I VW BORA, BORA I, GOLF IV, GOLF V 1.4/1.6 09.96-12.10
numery OEM:
SEAT      1J0959455P
SKODA      1J0959455P
VOLKSWAGEN      1J0959455P

Zastosowanie Wentylator, chłodzenie silnika 47376 NRF w samochodach:

Opinie Klientów o Wentylator, chłodzenie silnika 47376 NRF:

Cezary, Radzanowo
2021-05-12
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.

Wentylator i sprzęgło wiskotyczne


Sprzęgło wiskotyczne służy do sterowania pracą wentylatora chłodnicy w momencie, gdy chłodzenie prędkością powietrza (jazda w korku, pokonywanie krótkich dystansów w mieście itp.) jest niewystarczające. Czynnikiem decydującym o momencie załączenia i rozłączenia jest w tym przypadku płyn kinetyczny lub specjalny olej. Pod wpływem temperatury dochodzi do zakleszczenia elementów sprzęgła w wałku prowadzącym. Dzięki temu osadzony na sprzęgle wiatrak zaczyna się obracać.

Jeśli dojdzie do pełnego zakleszczenia, wiatrak obraca się z prędkością obrotową silnika. Tworzy to silny strumień powietrza, który skierowany jest wprost na chłodnicę.

Usterki sprzęgła wiskotycznego nie są tak proste do wychwycenia, jak mogłoby się początkowo wydawać. Przyjrzyjmy się następującym przykładom.

Wentylator uruchamia się wraz ze startem silnika (sprzęgło zakleszczyło się). To, że silnik jest ciągle chłodzony, nie jest wcale tak korzystne. W takiej sytuacji pompa wody jest poważnie obciążona, podobnie jest z układem rozrządu. Kolejny przykład to sytuacja, kiedy sprzęgło nie załącza się wcale. Wiatrak wcale nie chłodzi chłodnicy samochodowej. Możemy się o tym przekonać po rosnącej temperaturze silnika. Pamiętajmy jednak, że jest to też objaw uszkodzenia termostatu. W niektórych modelach za chłodzenie odpowiada wówczas układ klimatyzacji. To utrudnia zaważenie awarii.

Informacje o producnecie części zamiennych firmie NRF



NRF jest holenderską firmą produkującą części zamienne do samochodów. Została założona w 1933 roku i od tego czasu stała się jednym z czołowych dostawców części chłodniczych i układów chłodzenia w Europie. Obecnie firma posiada fabryki w kilku krajach Europy, w tym w Holandii, Niemczech, Belgii i Polsce. NRF produkuje szeroki zakres produktów, w tym chłodnice, wentylatory, pompy wody, radiatory i elementy układów chłodzenia. Firma jest znana z wysokiej jakości produktów i usług oraz dba o zrównoważony rozwój i zrównoważoną produkcję.
Zapisz się do newslettera

Zgarnij nowości i okazje – żadnego spamu.