Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ chłodzenia » wentylator, sprzęgło wiskotyczne » 111 449 topran

Wentylator, chłodzenie silnika 111 449 TOPRAN

111 449 Wentylator, chłodzenie silnika TOPRAN
155.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
3 szt. wysyłka Poniedziałek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Poniedziałek: 3 szt.
 
    Ocena:
5/5 (1 ocena)
numer części:

111 449

producent:

TOPRAN

Tryb pracy elektryczny
Ogrzewanie/chłodzenie Pojedynczy wentylator
Ogrzewanie/chłodzenie zawiera koło wentylatora
Kierunek obrotów zgodnie z ruchem wskazówek zegara
Moc znamionowa [W] 220/60
średnica zewnętrzna [mm] 290
Ilość biegunów 3
Liczba łopatek wentylatora 9

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Wentylator, chłodzenie silnika 111 449 TOPRAN

Wentylator chłodnicy pasuje do: SEAT LEON, TOLEDO II, SKODA OCTAVIA I, VW BORA, BORA I, GOLF IV, GOLF V 1.4/1.6 09.96-12.10

Wentylator, chłodzenie silnika 111 449 ma zastosowanie do modeli samochodów

SKODA

OCTAVIA I Combi, FABIA I, FABIA I Combi, SUPERB I, FABIA I Praktik, OCTAVIA II, OCTAVIA II Combi

VOLKSWAGEN

GOLF IV Variant, GOLF IV Cabriolet, LUPO I, BORA I, BORA Variant, POLO, PASSAT B5.5

SEAT

TOLEDO II, LEON, IBIZA III, CORDOBA, ALTEA, TOLEDO III, ALTEA XL

Numery OE Wentylator, chłodzenie silnika 111 449 producenta TOPRAN

SKODA

1J0959455P

VOLKSWAGEN

1J0959455P

SEAT

1J0959455P

numery OEM:
SEAT      1J0 959 455P
SKODA      1J0 959 455P
VOLKSWAGEN      1J0 959 455P

Zastosowanie Wentylator, chłodzenie silnika 111 449 TOPRAN w samochodach:

Opinie Klientów o Wentylator, chłodzenie silnika 111 449 TOPRAN:

Mariusz, Łęgowo
2019-12-31
 5/5
Sklep dobrze poukładany. Szeroka oferta duży wybór polecam

Wentylator i sprzęgło wiskotyczne


Sprzęgło wiskotyczne służy do sterowania pracą wentylatora chłodnicy w momencie, gdy chłodzenie prędkością powietrza (jazda w korku, pokonywanie krótkich dystansów w mieście itp.) jest niewystarczające. Czynnikiem decydującym o momencie załączenia i rozłączenia jest w tym przypadku płyn kinetyczny lub specjalny olej. Pod wpływem temperatury dochodzi do zakleszczenia elementów sprzęgła w wałku prowadzącym. Dzięki temu osadzony na sprzęgle wiatrak zaczyna się obracać.

Jeśli dojdzie do pełnego zakleszczenia, wiatrak obraca się z prędkością obrotową silnika. Tworzy to silny strumień powietrza, który skierowany jest wprost na chłodnicę.

Usterki sprzęgła wiskotycznego nie są tak proste do wychwycenia, jak mogłoby się początkowo wydawać. Przyjrzyjmy się następującym przykładom.

Wentylator uruchamia się wraz ze startem silnika (sprzęgło zakleszczyło się). To, że silnik jest ciągle chłodzony, nie jest wcale tak korzystne. W takiej sytuacji pompa wody jest poważnie obciążona, podobnie jest z układem rozrządu. Kolejny przykład to sytuacja, kiedy sprzęgło nie załącza się wcale. Wiatrak wcale nie chłodzi chłodnicy samochodowej. Możemy się o tym przekonać po rosnącej temperaturze silnika. Pamiętajmy jednak, że jest to też objaw uszkodzenia termostatu. W niektórych modelach za chłodzenie odpowiada wówczas układ klimatyzacji. To utrudnia zaważenie awarii.