Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ hamulcowy » czujnik prędkości obrotowej koła (ABS lub ESP) » 94544441 opel

CZUJNIK ABS OPEL MOKKA 94544441 OPEL

94544441 CZUJNIK ABS OPEL MOKKA OPEL

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
numer części:

94544441

producent:

OPEL

TYLNY LEWY
oś tylna strona lewa
Ilość sprzedażna = 1
Zamiennik: 01247595
Numer dostawcy: 94544441

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie CZUJNIK ABS OPEL MOKKA 94544441 OPEL

numery OEM:
OPEL      12 47 595
OPEL      12 47 688
OPEL      12 47 704
OPEL      12 47 782
OPEL      12 49 067
OPEL      94544441
VAUXHALL      42450318
VAUXHALL      94544441
VAUXHALL      95075982
VAUXHALL      95292704
VAUXHALL      95328629
VAUXHALL      95371616
CHEVROLET      42450318
CHEVROLET      94544441
CHEVROLET      95328629
CHEVROLET      95371616
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie CZUJNIK ABS OPEL MOKKA 94544441 OPEL w samochodach:

Czujnik prędkości obrotowej koła ABS, czujnik ESP


Główną funkcją czujników obrotów kół jest pozyskiwanie informacji o prędkości obrotowej kół dla systemu ABS, który kontroluje siłę hamowania. Kiedy system odnotuje spadek prędkości obrotowej jednego z kół (zablokowanie się) poniżej pewnej wartości, ABS dostosowuje siłę hamowania tak, aby zapobiec dalszemu blokowaniu się kół.

W pojeździe zachodzi komunikacja pomiędzy ABS a systemem stabilizacji toru jazdy ESP. Do systemu tego przesyłane są szczegółowe informacje dotyczące prędkości obrotowej poszczególnych kół. Dzięki temu możliwe jest zapobieganie poślizgowi wzdłużnemu i poprzecznemu samochodu.

Objawem ewentualnej usterki czujnika jest zapalenie się kontrolki TC (kontrola trakcji), ABS lub ESP. W niektórych przypadkach awaria sygnalizowana jest również zaświeceniem się kontrolki check engine. Co zrozumiałe, nie działa wówczas przeciwblokujący system ABS.

Przyczyny usterek czujnika prędkości obrotowej są różne. Może to być: zabrudzenie czujnika lub tarczy, duży luz na łożysku koła. Zdarza się, że usterka pojawia się z naprawdę prozaicznych powodów, takich jak zmiana rozmiarów opon na jednej osi, zbyt niskie ciśnienie kół, uszkodzony bezpiecznik odpowiadający za ABS i ESP oraz kiepskiej kondycji akumulator.