Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ hamulcowy » hamulce tarczowe » klocki hamulcowe Audi A5 (FU2) 2.0 TFSI quattro (2024-???) 204km » BP-10303 optimal
wybrany samochód: 
Audi A5 (fu2) 2.0 Tfsi Quattro (2024-???) 204km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Klocki hamulcowe - komplet BP-10303 OPTIMAL

BP-10303 Klocki hamulcowe - komplet OPTIMAL
optimal BP-10303
96.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
>5 szt. wysyłka Wtorek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Wtorek: powyżej 5 szt.
 
    Ocena:
numery handlowe:

23130, 23131

numer części:

BP-10303

producent:

OPTIMAL

Status produktu: Normalny
Strona zabudowyOś przednia
Grubość [mm]18,5
Szerokość [mm]54,7
Typ układu hamulcowegoHamulce tarczowe
Styk ostrzegawczy o zużyciunieprzygotowany dla wskaźnika zużycia
System hamulcowyATE-TEVES
Długość [mm]146
nr EAN4058787123661

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Klocki hamulcowe - komplet BP-10303 OPTIMAL

numery OEM:
AUDI      1J0698151
AUDI      1J0698151A
AUDI      1J0698151B
AUDI      1J0698151C
AUDI      1J0698151J
AUDI      5C0698151
AUDI      6Q0698151
SEAT      1J0 698 151
SEAT      1J0 698 151 A
SEAT      1J0 698 151 B
SEAT      1J0 698 151 J
SEAT      1S0698151A
SEAT      5C0698151
SEAT      6Q0 698 151
SEAT      6R0698151A
SKODA      1J0 698 151
SKODA      1J0 698 151 A
SKODA      1J0 698 151 B
SKODA      1J0 698 151 J
SKODA      1S0698151A
SKODA      5C0698151
SKODA      6Q0 698 151
SKODA      6R0 698 151 A
SKODA      6R0698151A
VOLKSWAGEN      1J0698151
VOLKSWAGEN      1J0698151A
VOLKSWAGEN      1J0698151B
VOLKSWAGEN      1J0698151C
VOLKSWAGEN      1J0698151J
VOLKSWAGEN      1S0698151A
VOLKSWAGEN      5C0698151
VOLKSWAGEN      6Q0698151
VOLKSWAGEN      6R0698151A
VOLKSWAGEN      JZW698151A
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie Klocki hamulcowe - komplet BP-10303 OPTIMAL w samochodach:

 


Klocki hamulcowe

 

Klocki hamulcowe to kluczowy element układu hamulcowego tarczowego, odpowiadający za skuteczne zmniejszanie prędkości pojazdu oraz jego zatrzymanie. Ich działanie opiera się na wytwarzaniu tarcia poprzez dociśnięcie do obracającej się tarczy hamulcowej, co powoduje spowolnienie ruchu obrotowego kół. Siła docisku generowana jest przez układ hydrauliczny, aktywowany poprzez naciśnięcie pedału hamulca.
 

Budowa i właściwości techniczne
 

Typowe klocki hamulcowe są zamocowane w zacisku, który utrzymuje je w odpowiednim położeniu względem tarczy. Podczas hamowania tłoczek hydrauliczny przemieszcza je w kierunku tarczy, powodując kontakt materiału ciernego z jej powierzchnią. Wysokie temperatury oraz znaczne siły działające podczas tego procesu sprawiają, że klocki muszą być wykonane z odpornych na ścieranie i odkształcenia materiałów kompozytowych.

Konstrukcja klocków opiera się zazwyczaj na trzech warstwach: stalowej płytce nośnej, warstwie tłumiącej drgania i ograniczającej przenoszenie ciepła na zacisk, a także na warstwie ciernej – kluczowym elemencie decydującym o skuteczności hamowania. Skład mieszanki ciernej jest różny w zależności od producenta i ma wpływ na parametry pracy klocków, ich żywotność oraz poziom generowanego hałasu.
 

Dobór i eksploatacja
 

Klocki hamulcowe należą do elementów eksploatacyjnych, które ulegają naturalnemu zużyciu. W zależności od warunków jazdy, masy pojazdu i stylu prowadzenia, ich żywotność waha się zwykle w przedziale 30–45 tysięcy kilometrów, choć w warunkach intensywnej eksploatacji może być krótsza. Regularna kontrola stanu klocków i ich terminowa wymiana są niezbędne dla zachowania pełnej skuteczności hamowania oraz bezpieczeństwa użytkowania pojazdu.
 

Asortyment
 

W naszej ofercie dostępny jest szeroki wybór klocków hamulcowych przeznaczonych do samochodów osobowych różnych marek i modeli. Proponujemy wyroby renomowanych producentów, takich jak: Japanparts, Kamoka, Brembo, TRW, A.B.S., Textar, Meyle, Hella, LPR, ATE i inni. Klocki te spełniają rygorystyczne normy techniczne i mogą być stosowane zarówno w pojazdach codziennego użytku, jak i w samochodach o zwiększonych wymaganiach eksploatacyjnych.