Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » napęd koła, przeguby » osłona przegubu » CVB-10138CR optimal

Zestaw osłon, wał napędowy CVB-10138CR OPTIMAL

CVB-10138CR Zestaw osłon, wał napędowy OPTIMAL
optimal CVB-10138CR
65.01 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
numer części:

CVB-10138CR

producent:

OPTIMAL

Materiał Guma
Średnica wewnętrzna 1 [mm] 31
Średnica wewnętrzna 2 [mm] 88
Wysokość [mm] 82
nr EAN 4058787065787

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Zestaw osłon, wał napędowy CVB-10138CR OPTIMAL

Zestaw osłon, wał napędowy CVB-10138CR ma zastosowanie do modeli samochodów

RENAULT

CLIO II, MASTER II, MEGANE I Grandtour, SCÉNIC I, LAGUNA II, LAGUNA II Grandtour, TRAFIC II

Numery OE Zestaw osłon, wał napędowy CVB-10138CR producenta OPTIMAL

RENAULT

7701466983, 7701468573, 7701470566

numery OEM:
RENAULT      7701466983
RENAULT      7701468573
RENAULT      7701470566
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie Zestaw osłon, wał napędowy CVB-10138CR OPTIMAL w samochodach:

Osłona przegubu


W większości współczesnych pojazdów w układzie napędowym posiada przeguby. Z reguły są to przeguby homo kinetyczne. Umożliwiają przekazanie napędu podczas pracy zawieszenia i przy skręconych kołach. Są trwałe i niezawodne. Pamiętać trzeba jednak o tym, że aby przegub pracowała właściwie, musi być odpowiednio nasmarowany i chroniony przed dostawaniem się do niego zanieczyszczeń. Do tego właśnie służą osłony przegubów.

Są to gumowe elementy, które znacząco przedłużają żywotność przegubu napędowego i zapewniają niezawodność układu napędowego. Brak osłon sprawiał, że smar był wyrzucany wskutek działania siły odśrodkowej oraz wypłukiwany przez wodę. Największe spustoszenie siały jednak dostające się do wnętrza płynne i stałe zanieczyszczenia, które powodowały korozję i szybkie zużycie elementów przegubu. Prawidłowo chroniony przegub jest w stanie wytrzymać kilkaset tysięcy kilometrów.

Pęknięta gumowa osłona przegubu jest łatwa do zauważenia podczas okresowych przeglądów lub innych prac w warsztacie. Warto działać natychmiast, gdyż zaniedbanie tej kwestii może pociągnąć za sobą konieczność drogiej naprawy. Jeśli w porę nie wykryto usterki, możemy usłyszeć stukanie przegubu podczas jazdy z obciążeniem przy skręconych kołach. Wówczas, sama wymiana przegubu niewiele już da.