Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » napęd koła, przeguby » osłona przegubu Iveco DAILY V Platforma / podwozie 35C17, 35S17, 40C17, 45C17, 50C17, 60C17, 65C17, 70C17 (2011.09-2014.02) 170km » CVB-10514TPE optimal
wybrany samochód: 
Iveco Daily V Platforma / Podwozie 35c17, 35s17, 40c17, 45c17, 50c17, 60c17, 65c17, 70c17 (2011.09-2014.02) 170km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Zestaw osłon, wał napędowy CVB-10514TPE OPTIMAL

CVB-10514TPE Zestaw osłon, wał napędowy OPTIMAL
optimal CVB-10514TPE

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
numer części:

CVB-10514TPE

producent:

OPTIMAL

Status produktu: Normalny
MateriałTermoplast
Średnica wewnętrzna 1 [mm]30
Średnica wewnętrzna 2 [mm]96
Wysokość [mm]118
nr EAN4058787069549

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Zestaw osłon, wał napędowy CVB-10514TPE OPTIMAL

numery OEM:
AUDI      1J0498203A
AUDI      1J0498203C
AUDI      3B0498203E
SEAT      1J0407285E
SEAT      1J0498203A
SEAT      1J0498203C
SEAT      1K0407285K
SEAT      3B0498203E
SKODA      1J0498203A
SKODA      1J0498203C
SKODA      3B0498203E
VOLKSWAGEN      1J0498203A
VOLKSWAGEN      1J0498203C
VOLKSWAGEN      1K0498203A
VOLKSWAGEN      3B0498203E
VAG      1J0498203A
VAG      1J0498203C
VAG      3B0498203E
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie Zestaw osłon, wał napędowy CVB-10514TPE OPTIMAL w samochodach:

Osłona przegubu


W większości współczesnych pojazdów w układzie napędowym posiada przeguby. Z reguły są to przeguby homo kinetyczne. Umożliwiają przekazanie napędu podczas pracy zawieszenia i przy skręconych kołach. Są trwałe i niezawodne. Pamiętać trzeba jednak o tym, że aby przegub pracowała właściwie, musi być odpowiednio nasmarowany i chroniony przed dostawaniem się do niego zanieczyszczeń. Do tego właśnie służą osłony przegubów.

Są to gumowe elementy, które znacząco przedłużają żywotność przegubu napędowego i zapewniają niezawodność układu napędowego. Brak osłon sprawiał, że smar był wyrzucany wskutek działania siły odśrodkowej oraz wypłukiwany przez wodę. Największe spustoszenie siały jednak dostające się do wnętrza płynne i stałe zanieczyszczenia, które powodowały korozję i szybkie zużycie elementów przegubu. Prawidłowo chroniony przegub jest w stanie wytrzymać kilkaset tysięcy kilometrów.

Pęknięta gumowa osłona przegubu jest łatwa do zauważenia podczas okresowych przeglądów lub innych prac w warsztacie. Warto działać natychmiast, gdyż zaniedbanie tej kwestii może pociągnąć za sobą konieczność drogiej naprawy. Jeśli w porę nie wykryto usterki, możemy usłyszeć stukanie przegubu podczas jazdy z obciążeniem przy skręconych kołach. Wówczas, sama wymiana przegubu niewiele już da.