Wtorek 30.04 czynne do 12:00, czwartek 02.05 nieczynne
Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » zawieszenie i amortyzacja » mocowanie amortyzatora » F8-3025 optimal

Łożysko walcowe, mocowanie amortyzatora F8-3025 OPTIMAL

F8-3025 Łożysko walcowe, mocowanie amortyzatora OPTIMAL
 

    Ocena:
numery handlowe:

F8-5304S

numer części:

F8-3025

producent:

OPTIMAL

Strona zabudowy z obu stron
Strona zabudowy Oś przednia
Średnica wewnętrzna [mm] 22
nr EAN 4031185830256

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach

Dodatkowe informacje o produkcie Łożysko walcowe, mocowanie amortyzatora F8-3025 OPTIMAL

numery OEM:
OPEL      0344518
OPEL      0344524
OPEL      344518
OPEL      344524
OPEL      90374844
OPEL      90538326
VAUXHALL      90374844
VAUXHALL      90538326
DAEWOO      344518
DAEWOO      90374844
DAEWOO      926614001

Zastosowanie Łożysko walcowe, mocowanie amortyzatora F8-3025 OPTIMAL w samochodach:

Mocowanie amortyzatora


Element ten występuje w pojazdach, które wyposażono w kolumny typu Macpherson. Dzięki niemu możliwe jest zamocowanie górnej części kolumny do podwozia. Brzmi to bardzo prosto, jednak należy pamiętać, że mocowanie amortyzatora ma bardziej złożoną funkcję. Nie jest to tylko element trzymający. Ta niepozorna część odpowiada za izolację amortyzatora od pojazdu, co bezpośrednio przekłada się na komfort podróżowania (dzięki tłumieniu hałasu i drgań).

Część ta może też zawierać łożysko działające jak oś skrętna. W czasie obrotu kierownicą amortyzator również rotuje, utrzymując właściwy kąt i ustawienie kół.

Dobrą praktyką podczas wymiany mocowania amortyzatora jest sprawdzenie i ewentualna wymiana innych elementów podlegających zużyciu w tym obszarze. Lepiej zrobić to, gdy samochód jest już rozebrany niż po krótkim czasie demontować części ponownie.
Do tych elementów należą: tarcze i klocki hamulcowe, łożyska koła, przegub kulowy, tuleje osi i wału kierownicy.

Zużycie mocowania amortyzatora jest łatwe do zdiagnozowania. Mamy z nim do czynienia, jeśli opony zużywają się tylko po jednej stronie, samochód samoistnie zjeżdża z toru jazdy lub jazda generuje wielki hałas (zwłaszcza na nierównościach).