Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » zawieszenie i amortyzacja » mocowanie amortyzatora » F8-7172 optimal

Łożysko walcowe, mocowanie amortyzatora F8-7172 OPTIMAL

F8-7172 Łożysko walcowe, mocowanie amortyzatora OPTIMAL
optimal F8-7172
 

    Ocena:
numer części:

F8-7172

producent:

OPTIMAL

Strona zabudowy Oś przednia
Strona zabudowy z lewej
Strona zabudowy z prawej
nr EAN 4031185273404

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach

Dodatkowe informacje o produkcie Łożysko walcowe, mocowanie amortyzatora F8-7172 OPTIMAL

numery OEM:
FIAT      51755689
OPEL      13270705
OPEL      344503
OPEL      344625
OPEL      344665
OPEL      9191181
OPEL      93191295
SAAB      9191181
VAUXHALL      13270705
VAUXHALL      344503
VAUXHALL      344625
VAUXHALL      344665
VAUXHALL      9191181
VAUXHALL      93191295

Zastosowanie Łożysko walcowe, mocowanie amortyzatora F8-7172 OPTIMAL w samochodach:

Mocowanie amortyzatora


Element ten występuje w pojazdach, które wyposażono w kolumny typu Macpherson. Dzięki niemu możliwe jest zamocowanie górnej części kolumny do podwozia. Brzmi to bardzo prosto, jednak należy pamiętać, że mocowanie amortyzatora ma bardziej złożoną funkcję. Nie jest to tylko element trzymający. Ta niepozorna część odpowiada za izolację amortyzatora od pojazdu, co bezpośrednio przekłada się na komfort podróżowania (dzięki tłumieniu hałasu i drgań).

Część ta może też zawierać łożysko działające jak oś skrętna. W czasie obrotu kierownicą amortyzator również rotuje, utrzymując właściwy kąt i ustawienie kół.

Dobrą praktyką podczas wymiany mocowania amortyzatora jest sprawdzenie i ewentualna wymiana innych elementów podlegających zużyciu w tym obszarze. Lepiej zrobić to, gdy samochód jest już rozebrany niż po krótkim czasie demontować części ponownie.
Do tych elementów należą: tarcze i klocki hamulcowe, łożyska koła, przegub kulowy, tuleje osi i wału kierownicy.

Zużycie mocowania amortyzatora jest łatwe do zdiagnozowania. Mamy z nim do czynienia, jeśli opony zużywają się tylko po jednej stronie, samochód samoistnie zjeżdża z toru jazdy lub jazda generuje wielki hałas (zwłaszcza na nierównościach).