Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » paski napędowe » koło pasowe » F8-8112 optimal

Koło pasowe, wał korbowy F8-8112 OPTIMAL

F8-8112 Koło pasowe, wał korbowy OPTIMAL
optimal F8-8112
269.00 zł
cena zawiera vat 23%
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
:5 szt. wysyłka Poniedziałek
:5 szt. wysyłka Wtorek

    Ocena:
numer części:

F8-8112

dostawca:

OPTIMAL

Parametr 6PK
Parametr 4PK
średnica zewnętrzna [mm] 166,5
Ilość żeber 5
Ilość otworów 3
Ilość żeber 2 3
nr EAN 4031185599993

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Koło pasowe, wał korbowy F8-8112 OPTIMAL

Koło pasowe, wał korbowy F8-8112 ma zastosowanie do modeli samochodów

FIAT

MULTIPLA, STRADA, PUNTO, DOBLO, STILO, DUCATO, ULYSSE

PEUGEOT

206, 607, 206 CC, 307, 307 SW, BOXER, 807

FORD

COUGAR, FOCUS I, FOCUS I Turnier, FIESTA, TRANSIT, MAVERICK, ESCORT CLASSIC

CITROËN

XSARA PICASSO, JUMPY I, C5 I, C5 I Break, C3 I, JUMPER I, C8

Numery OE Koło pasowe, wał korbowy F8-8112 producenta OPTIMAL

FIAT

9677608180

PEUGEOT

0515S9, 0515T1

FORD

1386188, 1731716, 6C1Q6B319AD, BK2Q6B319BA

CITROËN

0515S9, 0515T1, 9677608180

numery OEM:
CITROËN      0515S9
CITROËN      0515T1
CITROËN      9677608180
FIAT      9677608180
FORD      1386188
FORD      1731716
FORD      6C1Q6B319AD
FORD      BK2Q6B319BA
PEUGEOT      0515S9
PEUGEOT      0515T1

Zastosowanie Koło pasowe, wał korbowy F8-8112 OPTIMAL w samochodach:

Koło pasowe wału korbowego


Zadaniem tego elementu jest przeniesienie siły napędowej z wału ma pasek wielorowkowy lub klinowy. Dzięki temu możliwa jest praca ważnych podzespołów silnika, takich jak układ wspomagania, klimatyzacji, ładowania, pompa wody i inne.

Zmieniające się siły (przyspieszanie i spowalnianie), generują wibracje i naprężenia skrętne. Wał niejako zmienia się w oscylator harmoniczny. Nałożone siły obciążają wał korbowy i sąsiadujące elementy. Istnieje potrzeba stłumienia tych drgań. Zaniechanie tego doprowadziłoby do uszkodzenia, a nawet pęknięcia wału. Aby temu zapobiec, zdecydowano się na dodanie masy do wału korbowego.

Jednym ze sposobów osiągnięcia tego celu jest zastosowanie koła pasowego z przeciwwagą.

Jeśli pojawią się pierwsze oznaki usterki, mogą być one zapowiedzią poważniejszych uszkodzeń. Do objawów należą: nieprawidłowa praca rozrządu, wibracje silnika, niepoprawna praca na biegu jałowym, zaobserwowanie zużytych krawędzi paska, awaria pompy sterującej lub alternatora, słyszalny dźwięk przypominający pisk, poluzowanie połączenia wpustowego, nadmierny ruch napinacza paska wielorowkowego.

W efekcie doprowadzić to może do tak katastrofalnych uszkodzeń, jak zniszczenie skrzyni biegów lub oderwanie fragmentu korby wału.

Zapisz się do newslettera

Zgarnij nowości i okazje – żadnego spamu.