Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » paski napędowe » koło pasowe Volkswagen PASSAT B2 Variant (33B) 1.8 (1983.01-1988.03) 90km » F8-8112 optimal
wybrany samochód: 
Volkswagen Passat B2 Variant (33b) 1.8 (1983.01-1988.03) 90km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Koło pasowe, wał korbowy F8-8112 OPTIMAL

F8-8112 Koło pasowe, wał korbowy OPTIMAL
optimal F8-8112
280.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
numer części:

F8-8112

producent:

OPTIMAL

Status produktu: Normalny
Parametr6PK
Parametr4PK
średnica zewnętrzna [mm]166,5
Ilość żeber5
Ilość otworów3
Ilość żeber 23
nr EAN4031185599993

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Koło pasowe, wał korbowy F8-8112 OPTIMAL

numery OEM:
CITROËN      0515S9
CITROËN      0515T1
CITROËN      9677608180
FIAT      9677608180
FORD      1386188
FORD      1731716
FORD      6C1Q6B319AD
FORD      BK2Q6B319BA
PEUGEOT      0515S9
PEUGEOT      0515T1

Zastosowanie Koło pasowe, wał korbowy F8-8112 OPTIMAL w samochodach:

Koło pasowe wału korbowego


Zadaniem tego elementu jest przeniesienie siły napędowej z wału ma pasek wielorowkowy lub klinowy. Dzięki temu możliwa jest praca ważnych podzespołów silnika, takich jak układ wspomagania, klimatyzacji, ładowania, pompa wody i inne.

Zmieniające się siły (przyspieszanie i spowalnianie), generują wibracje i naprężenia skrętne. Wał niejako zmienia się w oscylator harmoniczny. Nałożone siły obciążają wał korbowy i sąsiadujące elementy. Istnieje potrzeba stłumienia tych drgań. Zaniechanie tego doprowadziłoby do uszkodzenia, a nawet pęknięcia wału. Aby temu zapobiec, zdecydowano się na dodanie masy do wału korbowego.

Jednym ze sposobów osiągnięcia tego celu jest zastosowanie koła pasowego z przeciwwagą.

Jeśli pojawią się pierwsze oznaki usterki, mogą być one zapowiedzią poważniejszych uszkodzeń. Do objawów należą: nieprawidłowa praca rozrządu, wibracje silnika, niepoprawna praca na biegu jałowym, zaobserwowanie zużytych krawędzi paska, awaria pompy sterującej lub alternatora, słyszalny dźwięk przypominający pisk, poluzowanie połączenia wpustowego, nadmierny ruch napinacza paska wielorowkowego.

W efekcie doprowadzić to może do tak katastrofalnych uszkodzeń, jak zniszczenie skrzyni biegów lub oderwanie fragmentu korby wału.