Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ kierowniczy » końcówki drążków kierowniczych Land Rover RANGE ROVER EVOQUE (L551) 2.0 D200 4x4 (2020.07-???) 204km » G2-1279 optimal
wybrany samochód: 
Land Rover Range Rover Evoque (l551) 2.0 D200 4x4 (2020.07-???) 204km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Połączenie osiowe, drążek kierowniczy poprzeczny G2-1279 OPTIMAL

G2-1279 Połączenie osiowe, drążek kierowniczy poprzeczny OPTIMAL
optimal G2-1279
49.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
numer części:

G2-1279

producent:

OPTIMAL

Status produktu: Normalny
Strona zabudowyz obu stron
Strona zabudowywewnątrz
Strona zabudowyOś przednia
Wymagana ilość2
Długość całkowita [mm]216,3
Gwint zewn. 1 [mm]M16 x 1,50 RHT M
Gwint zewn. 2 [mm]M12 x 1,50 RHT M
nr EAN4058787035025

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Połączenie osiowe, drążek kierowniczy poprzeczny G2-1279 OPTIMAL

numery OEM:
CHEVROLET      42588173
CHEVROLET      95212633
CHEVROLET      95238311
CHEVROLET      95476928
CHEVROLET      95918422
CHEVROLET      95918423
CHEVROLET      95918424
CHEVROLET      95918425
CHEVROLET      95918426
CHEVROLET      95918427
CHEVROLET      96425091
CHEVROLET      96425093
CHEVROLET      96425094
CHEVROLET      96425095
CHEVROLET      96468863
CHEVROLET      96468864
CHEVROLET      96535296
CHEVROLET      96535297
CHEVROLET      96535298
CHEVROLET      96535300
CHEVROLET      96535302
CHEVROLET      96535304
CHEVROLET      96806621
CHEVROLET      96806622
CHEVROLET      96806653
CHEVROLET      96806654
DAEWOO      96425093
DAEWOO      96425095
DAEWOO      96535296
DAEWOO      96535297
DAEWOO      96535300
DAEWOO      96535304
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie Połączenie osiowe, drążek kierowniczy poprzeczny G2-1279 OPTIMAL w samochodach:

Drążek kierowniczy i końcówka drążka kierowniczego


Drążek to element łączący zwrotnicę zawieszenia z przekładnią kierowniczą. Umożliwia prawidłowe prowadzenie przednich kół. Drążek zakończony jest elementem w kształcie litery "L". Jest on wyposażony w przegub kulowy. Jedno ramię zamocowane jest do drążka, drugie do zwrotnicy. Przegub jest elastyczny, dzięki niemu zawieszenie może poruszać się w pionie w stosunku do położenia przekładni kierowniczej.

Zużycie drążków pogarsza dość istotnie prowadzenie pojazdu. Objawia się wibracjami na kierownicy, a także stukami, bardzo wyraźnie słyszalnymi zwłaszcza na nierównej nawierzchni. Ciekawostką jest fakt, że luzy drążka kierowniczego to jeden z najczęstszych powodów, z których pojazd nie przechodzi okresowego badania technicznego. Zaleca się, aby drążki wymieniać parami. Technicznie rzecz ujmując, sama wymiana drążka nie pociąga konieczności jednoczesnej wymiany końcówki. W praktyce jednak mechanicy zalecają taki właśnie sposób postępowania.

Po dokonaniu wymiany drążków konieczne jest ustawienie zbieżności kół oraz sprawdzenie geometrii zawieszenia.

Drążki i końcówki drążków są elementami eksploatacyjnymi, które zużywają się w toku eksploatacji pojazdu i podlegają okresowej wymianie. Okres eksploatacyjny dla większości aut jest różny.