Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ kierowniczy » końcówki drążków kierowniczych » G3-933S3 optimal

Przegub G3-933S3 OPTIMAL

74.00 zł
cena zawiera vat 23%
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
Piątek:9 szt.

    Ocena:
numer części:

G3-933S3

dostawca:

OPTIMAL

Strona zabudowy Oś przednia
Wymagana ilość 4
Gwint zewn. [mm] M12 x 1,50 RHT M
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z materiałem mocującym
Wymiar stożka 1 [mm] 13
Wymiar stożka 2 [mm] 15,15
Rodzaj mocowania wiszący
alternatywny zestaw naprawczy G3-933S4
alternatywny zestaw naprawczy G3-933
Średnica punktów mocowania [mm] 10,5
nr EAN 4058787290387

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Przegub G3-933S3 OPTIMAL

Przegub G3-933S3 ma zastosowanie do modeli samochodów

SMART

CABRIO, CITY-COUPE, CROSSBLADE, ROADSTER, ROADSTER coupe, FORFOUR, FORTWO coupe

Numery OE Przegub G3-933S3 producenta OPTIMAL

SMART

0002271V009000000, 0014224V00200, 0014224V002000000, 0015642V002000000, Q0002271V009000000, Q0014224V00200, Q0014224V002000000, Q0015642V002000000

numery OEM:
SMART      0002271V009000000
SMART      0014224V00200
SMART      0014224V002000000
SMART      0015642V002000000
SMART      Q0002271V009000000
SMART      Q0014224V00200
SMART      Q0014224V002000000
SMART      Q0015642V002000000
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie Przegub G3-933S3 OPTIMAL w samochodach:

Drążek kierowniczy i końcówka drążka kierowniczego


Drążek to element łączący zwrotnicę zawieszenia z przekładnią kierowniczą. Umożliwia prawidłowe prowadzenie przednich kół. Drążek zakończony jest elementem w kształcie litery "L". Jest on wyposażony w przegub kulowy. Jedno ramię zamocowane jest do drążka, drugie do zwrotnicy. Przegub jest elastyczny, dzięki niemu zawieszenie może poruszać się w pionie w stosunku do położenia przekładni kierowniczej.

Zużycie drążków pogarsza dość istotnie prowadzenie pojazdu. Objawia się wibracjami na kierownicy, a także stukami, bardzo wyraźnie słyszalnymi zwłaszcza na nierównej nawierzchni. Ciekawostką jest fakt, że luzy drążka kierowniczego to jeden z najczęstszych powodów, z których pojazd nie przechodzi okresowego badania technicznego. Zaleca się, aby drążki wymieniać parami. Technicznie rzecz ujmując, sama wymiana drążka nie pociąga konieczności jednoczesnej wymiany końcówki. W praktyce jednak mechanicy zalecają taki właśnie sposób postępowania.

Po dokonaniu wymiany drążków konieczne jest ustawienie zbieżności kół oraz sprawdzenie geometrii zawieszenia.

Drążki i końcówki drążków są elementami eksploatacyjnymi, które zużywają się w toku eksploatacji pojazdu i podlegają okresowej wymianie. Okres eksploatacyjny dla większości aut jest różny.

Zapisz się do newslettera

Zgarnij nowości i okazje – żadnego spamu.