Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » paski napędowe » koło pasowe » 10098 original imperium

Koło pasowe, wał korbowy 10098 ORIGINAL IMPERIUM

10098 Koło pasowe, wał korbowy ORIGINAL IMPERIUM
519.99 zł
Kup

przewidywany termin wysyłki: ?
2 szt. wysyłka Piątek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Piątek: 2 szt.
 
    Ocena:
5/5 (1 ocena)
numer części:

10098

Średnica zewnętrzna 1 [mm] 167
Masa [g] 4213
Szerokość 1 [mm] 52
Szerokość 2 [mm] 66
nr EAN 8033989215297

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Koło pasowe, wał korbowy 10098 ORIGINAL IMPERIUM

Koło pasowe wału korbowego (liczba żeber: 5) pasuje do: AUDI A4 B8, A5, A6 ALLROAD C6, A6 ALLROAD C7, A6 C6, A6 C7, A7, A8 D4, Q5, Q7, PORSCHE CAYENNE, PANAMERA, VW TOUAREG 3.0-3.2 05.04-12.19

Koło pasowe, wał korbowy 10098 ma zastosowanie do modeli samochodów

AUDI

TT, TT Roadster, A2, ALLROAD C5, A4 B6, A8 D3, A3

VOLKSWAGEN

GOLF IV Variant, GOLF IV Cabriolet, LUPO I, BORA I, BORA Variant, POLO, PASSAT B5.5

Numery OE Koło pasowe, wał korbowy 10098 producenta ORIGINAL IMPERIUM

AUDI

06E105251E, 06E105251F, 6E105251E

VOLKSWAGEN

06E105251E, 06E105251F, 6E105251E

numery OEM:
AUDI      06E105251E
AUDI      06E105251F
AUDI      6E105251E
SEAT      06E105251E
SEAT      06E105251F
SEAT      6E105251E
SKODA      06E105251F
SKODA      6E105251E
VOLKSWAGEN      06E105251E
VOLKSWAGEN      06E105251F
VOLKSWAGEN      6E105251E

Zastosowanie Koło pasowe, wał korbowy 10098 ORIGINAL IMPERIUM w samochodach:

Opinie Klientów o Koło pasowe, wał korbowy 10098 ORIGINAL IMPERIUM:

Piotr, miejska górka
2021-12-09
 5/5
Część zgodna z zamówieniem. Polecam tego sprzedawcę.

Koło pasowe wału korbowego


Zadaniem tego elementu jest przeniesienie siły napędowej z wału ma pasek wielorowkowy lub klinowy. Dzięki temu możliwa jest praca ważnych podzespołów silnika, takich jak układ wspomagania, klimatyzacji, ładowania, pompa wody i inne.

Zmieniające się siły (przyspieszanie i spowalnianie), generują wibracje i naprężenia skrętne. Wał niejako zmienia się w oscylator harmoniczny. Nałożone siły obciążają wał korbowy i sąsiadujące elementy. Istnieje potrzeba stłumienia tych drgań. Zaniechanie tego doprowadziłoby do uszkodzenia, a nawet pęknięcia wału. Aby temu zapobiec, zdecydowano się na dodanie masy do wału korbowego.

Jednym ze sposobów osiągnięcia tego celu jest zastosowanie koła pasowego z przeciwwagą.

Jeśli pojawią się pierwsze oznaki usterki, mogą być one zapowiedzią poważniejszych uszkodzeń. Do objawów należą: nieprawidłowa praca rozrządu, wibracje silnika, niepoprawna praca na biegu jałowym, zaobserwowanie zużytych krawędzi paska, awaria pompy sterującej lub alternatora, słyszalny dźwięk przypominający pisk, poluzowanie połączenia wpustowego, nadmierny ruch napinacza paska wielorowkowego.

W efekcie doprowadzić to może do tak katastrofalnych uszkodzeń, jak zniszczenie skrzyni biegów lub oderwanie fragmentu korby wału.