Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » paski napędowe » koło pasowe Peugeot J5 Furgon (290L) 2.5 D 4x4 (1990.10-1994.03) 73km » 10198 original imperium
wybrany samochód: 
Peugeot J5 Furgon (290l) 2.5 D 4x4 (1990.10-1994.03) 73km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Koło pasowe, wał korbowy 10198 ORIGINAL IMPERIUM

10198 Koło pasowe, wał korbowy ORIGINAL IMPERIUM
184.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
1 szt. wysyłka Czwartek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Czwartek: 1 szt.
 
    Ocena:
5/5 (1 ocena)
numer części:

10198

Status produktu: na żądanie
Masa [g]1398
Średnica zewnętrzna 1 [mm]138
Ilość żeber4
Średnica wewnętrzna [mm]44
Szerokość 1 [mm]23,6
nr EAN8033989015200

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Koło pasowe, wał korbowy 10198 ORIGINAL IMPERIUM

Koło pasowe wału korbowego (liczba żeber: 4) pasuje do: CITROEN SAXO, XSARA, XSARA PICASSO, PEUGEOT 106 I, 106 II 1.6 06.93-07.04
numery OEM:
CITROËN      0515K8
CITROËN      515K8
PEUGEOT      0515K8
PEUGEOT      515K8

Zastosowanie Koło pasowe, wał korbowy 10198 ORIGINAL IMPERIUM w samochodach:

Opinie Klientów o Koło pasowe, wał korbowy 10198 ORIGINAL IMPERIUM:

Piotr, miejska górka
2021-12-09
 5/5
Część zgodna z zamówieniem. Polecam tego sprzedawcę.

Koło pasowe wału korbowego


Zadaniem tego elementu jest przeniesienie siły napędowej z wału ma pasek wielorowkowy lub klinowy. Dzięki temu możliwa jest praca ważnych podzespołów silnika, takich jak układ wspomagania, klimatyzacji, ładowania, pompa wody i inne.

Zmieniające się siły (przyspieszanie i spowalnianie), generują wibracje i naprężenia skrętne. Wał niejako zmienia się w oscylator harmoniczny. Nałożone siły obciążają wał korbowy i sąsiadujące elementy. Istnieje potrzeba stłumienia tych drgań. Zaniechanie tego doprowadziłoby do uszkodzenia, a nawet pęknięcia wału. Aby temu zapobiec, zdecydowano się na dodanie masy do wału korbowego.

Jednym ze sposobów osiągnięcia tego celu jest zastosowanie koła pasowego z przeciwwagą.

Jeśli pojawią się pierwsze oznaki usterki, mogą być one zapowiedzią poważniejszych uszkodzeń. Do objawów należą: nieprawidłowa praca rozrządu, wibracje silnika, niepoprawna praca na biegu jałowym, zaobserwowanie zużytych krawędzi paska, awaria pompy sterującej lub alternatora, słyszalny dźwięk przypominający pisk, poluzowanie połączenia wpustowego, nadmierny ruch napinacza paska wielorowkowego.

W efekcie doprowadzić to może do tak katastrofalnych uszkodzeń, jak zniszczenie skrzyni biegów lub oderwanie fragmentu korby wału.