Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » paski napędowe » koło pasowe Citroën BERLINGO Furgon/minivan (B9) 1.6 BlueHDi 120 (2014.12-???) 120km » 10268K original imperium
wybrany samochód: 
Citroën Berlingo Furgon/minivan (b9) 1.6 Bluehdi 120 (2014.12-???) 120km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Zestaw koła pasowego, wał korbowy 10268K ORIGINAL IMPERIUM

10268K Zestaw koła pasowego, wał korbowy ORIGINAL IMPERIUM
511.00 zł
Kup

przewidywany termin wysyłki: ?
1 szt. wysyłka Wtorek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Wtorek: 1 szt.
 
    Ocena:
5/5 (1 ocena)
numer części:

10268K

Status produktu: Normalny
Średnica zewnętrzna 1 [mm]175,3
Masa [g]7060
dla numeru OE93171365
Numer komponentu2
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniającaze śrubami
Ilość żeber4
Średnica zewnętrzna 2 [mm]155,3
Średnica wewnętrzna [mm]10,4
Szerokość 1 [mm]85,4
Szerokość 2 [mm]84
nr EAN8039696492099

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Zestaw koła pasowego, wał korbowy 10268K ORIGINAL IMPERIUM

Koło pasowe wału korbowego (liczba żeber: 4) pasuje do: BMW 3 (E46), 5 (E39), X5 (E53), LAND ROVER RANGE ROVER III, OPEL OMEGA B 2.5D/3.0D 08.98-08.12
numery OEM:
BMW      11232247886
BMW      11232247890
OPEL      0614602
OPEL      614602
OPEL      93171365
LAND ROVER      LHG000100
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie Zestaw koła pasowego, wał korbowy 10268K ORIGINAL IMPERIUM w samochodach:

Opinie Klientów o Zestaw koła pasowego, wał korbowy 10268K ORIGINAL IMPERIUM:

Piotr, miejska górka
2021-12-09
 5/5
Część zgodna z zamówieniem. Polecam tego sprzedawcę.

Koło pasowe wału korbowego


Zadaniem tego elementu jest przeniesienie siły napędowej z wału ma pasek wielorowkowy lub klinowy. Dzięki temu możliwa jest praca ważnych podzespołów silnika, takich jak układ wspomagania, klimatyzacji, ładowania, pompa wody i inne.

Zmieniające się siły (przyspieszanie i spowalnianie), generują wibracje i naprężenia skrętne. Wał niejako zmienia się w oscylator harmoniczny. Nałożone siły obciążają wał korbowy i sąsiadujące elementy. Istnieje potrzeba stłumienia tych drgań. Zaniechanie tego doprowadziłoby do uszkodzenia, a nawet pęknięcia wału. Aby temu zapobiec, zdecydowano się na dodanie masy do wału korbowego.

Jednym ze sposobów osiągnięcia tego celu jest zastosowanie koła pasowego z przeciwwagą.

Jeśli pojawią się pierwsze oznaki usterki, mogą być one zapowiedzią poważniejszych uszkodzeń. Do objawów należą: nieprawidłowa praca rozrządu, wibracje silnika, niepoprawna praca na biegu jałowym, zaobserwowanie zużytych krawędzi paska, awaria pompy sterującej lub alternatora, słyszalny dźwięk przypominający pisk, poluzowanie połączenia wpustowego, nadmierny ruch napinacza paska wielorowkowego.

W efekcie doprowadzić to może do tak katastrofalnych uszkodzeń, jak zniszczenie skrzyni biegów lub oderwanie fragmentu korby wału.