Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » paski napędowe » koło pasowe » 10280/HD original imperium

Koło pasowe, wał korbowy 10280/HD ORIGINAL IMPERIUM

10280/HD Koło pasowe, wał korbowy ORIGINAL IMPERIUM
 

    Ocena:
5/5 (1 ocena)
numer części:

10280/HD

Średnica zewnętrzna 1 [mm] 192
Ilość żeber 5
Masa [g] 3251
Ilość żeber 3
Średnica zewnętrzna 2 [mm] 172
Średnica wewnętrzna [mm] 18,3
Szerokość 1 [mm] 77
Szerokość 2 [mm] 66,6
nr EAN 8053294628070

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie

Dodatkowe informacje o produkcie Koło pasowe, wał korbowy 10280/HD ORIGINAL IMPERIUM

Koło pasowe wału korbowego (liczba żeber: 3; 5) pasuje do: BMW 1 (E87), 3 (E46), 3 (E90), 3 (E91), 5 (E60), 5 (E61), X3 (E83) 2.0D 09.01-06.12
numery OEM:
BMW      11237787304
BMW      11237790921
BMW      11237793882
BMW      11237801977
BMW      11237805696
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie Koło pasowe, wał korbowy 10280/HD ORIGINAL IMPERIUM w samochodach:

Opinie Klientów o Koło pasowe, wał korbowy 10280/HD ORIGINAL IMPERIUM:

2021-12-09
 5/5
Część zgodna z zamówieniem. Polecam tego sprzedawcę.

Koło pasowe wału korbowego


Zadaniem tego elementu jest przeniesienie siły napędowej z wału ma pasek wielorowkowy lub klinowy. Dzięki temu możliwa jest praca ważnych podzespołów silnika, takich jak układ wspomagania, klimatyzacji, ładowania, pompa wody i inne.

Zmieniające się siły (przyspieszanie i spowalnianie), generują wibracje i naprężenia skrętne. Wał niejako zmienia się w oscylator harmoniczny. Nałożone siły obciążają wał korbowy i sąsiadujące elementy. Istnieje potrzeba stłumienia tych drgań. Zaniechanie tego doprowadziłoby do uszkodzenia, a nawet pęknięcia wału. Aby temu zapobiec, zdecydowano się na dodanie masy do wału korbowego.

Jednym ze sposobów osiągnięcia tego celu jest zastosowanie koła pasowego z przeciwwagą.

Jeśli pojawią się pierwsze oznaki usterki, mogą być one zapowiedzią poważniejszych uszkodzeń. Do objawów należą: nieprawidłowa praca rozrządu, wibracje silnika, niepoprawna praca na biegu jałowym, zaobserwowanie zużytych krawędzi paska, awaria pompy sterującej lub alternatora, słyszalny dźwięk przypominający pisk, poluzowanie połączenia wpustowego, nadmierny ruch napinacza paska wielorowkowego.

W efekcie doprowadzić to może do tak katastrofalnych uszkodzeń, jak zniszczenie skrzyni biegów lub oderwanie fragmentu korby wału.