Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » paski napędowe » koło pasowe » 10396 original imperium

Koło pasowe, wał korbowy 10396 ORIGINAL IMPERIUM

10396 Koło pasowe, wał korbowy ORIGINAL IMPERIUM
251.01 zł
cena zawiera vat 23%
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
Wtorek:2 szt.

    Ocena:
5/5 (1 ocena)
numer części:

10396

Ilość żeber 7
Masa [g] 2812
Średnica zewnętrzna 1 [mm] 216
Średnica zewnętrzna 2 [mm] 166
Średnica wewnętrzna [mm] 34
Szerokość 1 [mm] 41,3
nr EAN 8042945524588

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Koło pasowe, wał korbowy 10396 ORIGINAL IMPERIUM

Koło pasowe wału korbowego (liczba żeber: 7) pasuje do: MAZDA 3, 5, 6 2.0D 08.02-12.10

Koło pasowe, wał korbowy 10396 ma zastosowanie do modeli samochodów

MAZDA

323 S VI, 323 F VI, B-SERIE, PREMACY, MPV II, TRIBUTE, 6

Numery OE Koło pasowe, wał korbowy 10396 producenta ORIGINAL IMPERIUM

MAZDA

RF7J11401

numery OEM:
MAZDA      RF7J11401
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie Koło pasowe, wał korbowy 10396 ORIGINAL IMPERIUM w samochodach:

Opinie Klientów o Koło pasowe, wał korbowy 10396 ORIGINAL IMPERIUM:

Piotr, miejska górka
2021-12-09
 5/5
Część zgodna z zamówieniem. Polecam tego sprzedawcę.

Koło pasowe wału korbowego


Zadaniem tego elementu jest przeniesienie siły napędowej z wału ma pasek wielorowkowy lub klinowy. Dzięki temu możliwa jest praca ważnych podzespołów silnika, takich jak układ wspomagania, klimatyzacji, ładowania, pompa wody i inne.

Zmieniające się siły (przyspieszanie i spowalnianie), generują wibracje i naprężenia skrętne. Wał niejako zmienia się w oscylator harmoniczny. Nałożone siły obciążają wał korbowy i sąsiadujące elementy. Istnieje potrzeba stłumienia tych drgań. Zaniechanie tego doprowadziłoby do uszkodzenia, a nawet pęknięcia wału. Aby temu zapobiec, zdecydowano się na dodanie masy do wału korbowego.

Jednym ze sposobów osiągnięcia tego celu jest zastosowanie koła pasowego z przeciwwagą.

Jeśli pojawią się pierwsze oznaki usterki, mogą być one zapowiedzią poważniejszych uszkodzeń. Do objawów należą: nieprawidłowa praca rozrządu, wibracje silnika, niepoprawna praca na biegu jałowym, zaobserwowanie zużytych krawędzi paska, awaria pompy sterującej lub alternatora, słyszalny dźwięk przypominający pisk, poluzowanie połączenia wpustowego, nadmierny ruch napinacza paska wielorowkowego.

W efekcie doprowadzić to może do tak katastrofalnych uszkodzeń, jak zniszczenie skrzyni biegów lub oderwanie fragmentu korby wału.

Zapisz się do newslettera

Zgarnij nowości i okazje – żadnego spamu.