Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » napęd koła, przeguby » osłona przegubu » 25714 original imperium

Osłona, wał napędowy 25714 ORIGINAL IMPERIUM

25714 Osłona, wał napędowy ORIGINAL IMPERIUM
22.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
>5 szt. wysyłka Poniedziałek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Poniedziałek: powyżej 5 szt.
 
    Ocena:
5/5 (2 oceny)
numer części:

25714

Materiał Guma
Strona zabudowy Od strony koła
Wysokość [mm] 116
Masa [g] 84
Strona zabudowy oś przednia, z lewej
Średnica 1 [mm] 22
Średnica 2 [mm] 73
nr EAN 8033989066042

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Osłona, wał napędowy 25714 ORIGINAL IMPERIUM

Osłona przegubu przód/zewnątrz (fi: 22/73) (dł.116) (kpl.) pasuje do: ALFA ROMEO MITO, CITROEN C2, C3 I, C-ELYSEE, FIAT 500, 500 C, GRANDE PUNTO, PANDA, PUNTO, PUNTO EVO 1.0-3.0 02.98-
numery OEM:
ALFA ROMEO      46308338
CITROËN      3293A3
FIAT      46308338
LANCIA      46308338
NISSAN      39241AY125
OPEL      1603412
OPEL      93190194
PEUGEOT      3293A3

Zastosowanie Osłona, wał napędowy 25714 ORIGINAL IMPERIUM w samochodach:

Opinie Klientów o Osłona, wał napędowy 25714 ORIGINAL IMPERIUM:

2022-08-02
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2022-07-29
 5/5
Bez uwag.

Osłona przegubu


W większości współczesnych pojazdów w układzie napędowym posiada przeguby. Z reguły są to przeguby homo kinetyczne. Umożliwiają przekazanie napędu podczas pracy zawieszenia i przy skręconych kołach. Są trwałe i niezawodne. Pamiętać trzeba jednak o tym, że aby przegub pracowała właściwie, musi być odpowiednio nasmarowany i chroniony przed dostawaniem się do niego zanieczyszczeń. Do tego właśnie służą osłony przegubów.

Są to gumowe elementy, które znacząco przedłużają żywotność przegubu napędowego i zapewniają niezawodność układu napędowego. Brak osłon sprawiał, że smar był wyrzucany wskutek działania siły odśrodkowej oraz wypłukiwany przez wodę. Największe spustoszenie siały jednak dostające się do wnętrza płynne i stałe zanieczyszczenia, które powodowały korozję i szybkie zużycie elementów przegubu. Prawidłowo chroniony przegub jest w stanie wytrzymać kilkaset tysięcy kilometrów.

Pęknięta gumowa osłona przegubu jest łatwa do zauważenia podczas okresowych przeglądów lub innych prac w warsztacie. Warto działać natychmiast, gdyż zaniedbanie tej kwestii może pociągnąć za sobą konieczność drogiej naprawy. Jeśli w porę nie wykryto usterki, możemy usłyszeć stukanie przegubu podczas jazdy z obciążeniem przy skręconych kołach. Wówczas, sama wymiana przegubu niewiele już da.