Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » napęd koła, przeguby » osłona przegubu Saab 90 2.0 (1984.08-1987.08) 100km » 25829 original imperium
wybrany samochód: 
Saab 90 2.0 (1984.08-1987.08) 100km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Osłona, wał napędowy 25829 ORIGINAL IMPERIUM

25829 Osłona, wał napędowy ORIGINAL IMPERIUM
26.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
4 szt. wysyłka Czwartek
4 szt. wysyłka Piątek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Czwartek: 4 szt.
 
    Ocena:
5/5 (2 oceny)
numer części:

25829

Status produktu: Normalny
Masa [g]105
Strona zabudowyOd strony skrzyni biegów
MateriałGuma
Wysokość [mm]88
Średnica 1 [mm]19
Średnica 2 [mm]64
nr EAN8033989066783

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Osłona, wał napędowy 25829 ORIGINAL IMPERIUM

Osłona przegubu wewnątrz (fi: 19/64) (dł.88) (kpl.) pasuje do: FIAT FIORINO/MINIVAN, PANDA, PANDA/HATCHBACK, QUBO 1.1-1.4CNG 09.03-
numery OEM:
ALFA ROMEO      46308048
ALFA ROMEO      46308543
FIAT      46308048
FIAT      46308543
LANCIA      46308048
LANCIA      46308543
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie Osłona, wał napędowy 25829 ORIGINAL IMPERIUM w samochodach:

Opinie Klientów o Osłona, wał napędowy 25829 ORIGINAL IMPERIUM:

2022-08-02
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2022-07-29
 5/5
Bez uwag.

Osłona przegubu


W większości współczesnych pojazdów w układzie napędowym posiada przeguby. Z reguły są to przeguby homo kinetyczne. Umożliwiają przekazanie napędu podczas pracy zawieszenia i przy skręconych kołach. Są trwałe i niezawodne. Pamiętać trzeba jednak o tym, że aby przegub pracowała właściwie, musi być odpowiednio nasmarowany i chroniony przed dostawaniem się do niego zanieczyszczeń. Do tego właśnie służą osłony przegubów.

Są to gumowe elementy, które znacząco przedłużają żywotność przegubu napędowego i zapewniają niezawodność układu napędowego. Brak osłon sprawiał, że smar był wyrzucany wskutek działania siły odśrodkowej oraz wypłukiwany przez wodę. Największe spustoszenie siały jednak dostające się do wnętrza płynne i stałe zanieczyszczenia, które powodowały korozję i szybkie zużycie elementów przegubu. Prawidłowo chroniony przegub jest w stanie wytrzymać kilkaset tysięcy kilometrów.

Pęknięta gumowa osłona przegubu jest łatwa do zauważenia podczas okresowych przeglądów lub innych prac w warsztacie. Warto działać natychmiast, gdyż zaniedbanie tej kwestii może pociągnąć za sobą konieczność drogiej naprawy. Jeśli w porę nie wykryto usterki, możemy usłyszeć stukanie przegubu podczas jazdy z obciążeniem przy skręconych kołach. Wówczas, sama wymiana przegubu niewiele już da.