Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » napęd koła, przeguby » osłona przegubu » 27778 original imperium

Osłona, wał napędowy 27778 ORIGINAL IMPERIUM

27778 Osłona, wał napędowy ORIGINAL IMPERIUM
15.01 zł
Kup
 

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin realizacji: ?
>5 szt. wysyłka jutro

    Ocena:
5/5 (2 oceny)
numer części:

27778

Materiał Guma
Strona zabudowy z lewej
Wysokość [mm] 85
Masa [g] 101
Strona zabudowy Od strony koła
Średnica 1 [mm] 28
Średnica 2 [mm] 95
nr EAN 8033989083599

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie

Dodatkowe informacje o produkcie Osłona, wał napędowy 27778 ORIGINAL IMPERIUM

Osłona przegubu przód/zewnątrz (fi: 28/95) (dł.85) (kpl.) pasuje do: CITROEN EVASION, JUMPY I; FIAT SCUDO, ULYSSE; LANCIA ZETA; PEUGEOT 806, EXPERT 1.9D-2.1D 06.94-12.06
numery OEM:
ALFA ROMEO      9566933980
ALFA ROMEO      9566933988
ALFA ROMEO      9617079480
CITROËN      329300
CITROËN      9566933988
FIAT      9566933980
FIAT      9566933988
FIAT      9617079480
LANCIA      9566933980
LANCIA      9566933988
LANCIA      9617079480
PEUGEOT      329300
PEUGEOT      9566933988

Zastosowanie Osłona, wał napędowy 27778 ORIGINAL IMPERIUM w samochodach:

Opinie Klientów o Osłona, wał napędowy 27778 ORIGINAL IMPERIUM:

2022-07-29
 5/5
Bez uwag.
2022-08-02
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.

Osłona przegubu


W większości współczesnych pojazdów w układzie napędowym posiada przeguby. Z reguły są to przeguby homo kinetyczne. Umożliwiają przekazanie napędu podczas pracy zawieszenia i przy skręconych kołach. Są trwałe i niezawodne. Pamiętać trzeba jednak o tym, że aby przegub pracowała właściwie, musi być odpowiednio nasmarowany i chroniony przed dostawaniem się do niego zanieczyszczeń. Do tego właśnie służą osłony przegubów.

Są to gumowe elementy, które znacząco przedłużają żywotność przegubu napędowego i zapewniają niezawodność układu napędowego. Brak osłon sprawiał, że smar był wyrzucany wskutek działania siły odśrodkowej oraz wypłukiwany przez wodę. Największe spustoszenie siały jednak dostające się do wnętrza płynne i stałe zanieczyszczenia, które powodowały korozję i szybkie zużycie elementów przegubu. Prawidłowo chroniony przegub jest w stanie wytrzymać kilkaset tysięcy kilometrów.

Pęknięta gumowa osłona przegubu jest łatwa do zauważenia podczas okresowych przeglądów lub innych prac w warsztacie. Warto działać natychmiast, gdyż zaniedbanie tej kwestii może pociągnąć za sobą konieczność drogiej naprawy. Jeśli w porę nie wykryto usterki, możemy usłyszeć stukanie przegubu podczas jazdy z obciążeniem przy skręconych kołach. Wówczas, sama wymiana przegubu niewiele już da.