Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » napęd koła, przeguby » osłona przegubu Opel INSIGNIA A (G09) 2.0 CDTI (68) (2013.06-2017.03) 140km » 28907 original imperium
wybrany samochód: 
Opel Insignia A (g09) 2.0 Cdti (68) (2013.06-2017.03) 140km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Osłona, wał napędowy 28907 ORIGINAL IMPERIUM

28907 Osłona, wał napędowy ORIGINAL IMPERIUM
21.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
>5 szt. wysyłka Piątek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Piątek: powyżej 5 szt.
 
    Ocena:
5/5 (2 oceny)
numer części:

28907

Status produktu: Normalny
Strona zabudowyOd strony koła
MateriałGuma
Strona zabudowyOś przednia
Masa [g]144
nr EAN8033989094526

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Osłona, wał napędowy 28907 ORIGINAL IMPERIUM

Osłona przegubu zewnątrz pasuje do: IVECO DAILY II 2.5D/2.8D 01.90-05.99
numery OEM:
IVECO      93192491
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie Osłona, wał napędowy 28907 ORIGINAL IMPERIUM w samochodach:

Opinie Klientów o Osłona, wał napędowy 28907 ORIGINAL IMPERIUM:

Tomasz, Milicz
2022-07-29
 5/5
Bez uwag.
Dariusz, Ząbki
2022-08-02
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.

Osłona przegubu


W większości współczesnych pojazdów w układzie napędowym posiada przeguby. Z reguły są to przeguby homo kinetyczne. Umożliwiają przekazanie napędu podczas pracy zawieszenia i przy skręconych kołach. Są trwałe i niezawodne. Pamiętać trzeba jednak o tym, że aby przegub pracowała właściwie, musi być odpowiednio nasmarowany i chroniony przed dostawaniem się do niego zanieczyszczeń. Do tego właśnie służą osłony przegubów.

Są to gumowe elementy, które znacząco przedłużają żywotność przegubu napędowego i zapewniają niezawodność układu napędowego. Brak osłon sprawiał, że smar był wyrzucany wskutek działania siły odśrodkowej oraz wypłukiwany przez wodę. Największe spustoszenie siały jednak dostające się do wnętrza płynne i stałe zanieczyszczenia, które powodowały korozję i szybkie zużycie elementów przegubu. Prawidłowo chroniony przegub jest w stanie wytrzymać kilkaset tysięcy kilometrów.

Pęknięta gumowa osłona przegubu jest łatwa do zauważenia podczas okresowych przeglądów lub innych prac w warsztacie. Warto działać natychmiast, gdyż zaniedbanie tej kwestii może pociągnąć za sobą konieczność drogiej naprawy. Jeśli w porę nie wykryto usterki, możemy usłyszeć stukanie przegubu podczas jazdy z obciążeniem przy skręconych kołach. Wówczas, sama wymiana przegubu niewiele już da.