Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » napęd koła, przeguby » osłona przegubu » 29053/TE original imperium

Osłona, wał napędowy 29053/TE ORIGINAL IMPERIUM

29053/TE Osłona, wał napędowy ORIGINAL IMPERIUM
21.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
3 szt. wysyłka Środa

odbiór osobisty: ?
Włochy - Środa: 3 szt.
 
    Ocena:
5/5 (2 oceny)
numer części:

29053/TE

Strona zabudowy Od strony koła
Masa [g] 60
Materiał Termoplast
Średnica 1 [mm] 23
Średnica 2 [mm] 78
nr EAN 8048634581474

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Osłona, wał napędowy 29053/TE ORIGINAL IMPERIUM

Osłona przegubu zewnątrz (fi: 23/78) pasuje do: ALFA ROMEO MITO, FIAT 500, 500 C, BRAVO II, DOBLO, DOBLO CARGO, DOBLO/MINIVAN, PANDA, PANDA/HATCHBACK, PUNTO, PUNTO EVO, STILO 0.9-1.9D 03.01-

Osłona, wał napędowy 29053/TE ma zastosowanie do modeli samochodów

FIAT

MULTIPLA, STRADA, PUNTO, DOBLO, STILO, DUCATO, ULYSSE

ALFA ROMEO

166, 147, GT, 159, BRERA, SPIDER, MITO

Numery OE Osłona, wał napędowy 29053/TE producenta ORIGINAL IMPERIUM

FIAT

46307575

ALFA ROMEO

46307575

numery OEM:
ALFA ROMEO      46307575
FIAT      46307575
LANCIA      46307575
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie Osłona, wał napędowy 29053/TE ORIGINAL IMPERIUM w samochodach:

Opinie Klientów o Osłona, wał napędowy 29053/TE ORIGINAL IMPERIUM:

Dariusz, Ząbki
2022-08-02
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
Tomasz, Milicz
2022-07-29
 5/5
Bez uwag.

Osłona przegubu


W większości współczesnych pojazdów w układzie napędowym posiada przeguby. Z reguły są to przeguby homo kinetyczne. Umożliwiają przekazanie napędu podczas pracy zawieszenia i przy skręconych kołach. Są trwałe i niezawodne. Pamiętać trzeba jednak o tym, że aby przegub pracowała właściwie, musi być odpowiednio nasmarowany i chroniony przed dostawaniem się do niego zanieczyszczeń. Do tego właśnie służą osłony przegubów.

Są to gumowe elementy, które znacząco przedłużają żywotność przegubu napędowego i zapewniają niezawodność układu napędowego. Brak osłon sprawiał, że smar był wyrzucany wskutek działania siły odśrodkowej oraz wypłukiwany przez wodę. Największe spustoszenie siały jednak dostające się do wnętrza płynne i stałe zanieczyszczenia, które powodowały korozję i szybkie zużycie elementów przegubu. Prawidłowo chroniony przegub jest w stanie wytrzymać kilkaset tysięcy kilometrów.

Pęknięta gumowa osłona przegubu jest łatwa do zauważenia podczas okresowych przeglądów lub innych prac w warsztacie. Warto działać natychmiast, gdyż zaniedbanie tej kwestii może pociągnąć za sobą konieczność drogiej naprawy. Jeśli w porę nie wykryto usterki, możemy usłyszeć stukanie przegubu podczas jazdy z obciążeniem przy skręconych kołach. Wówczas, sama wymiana przegubu niewiele już da.