Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » napęd koła, przeguby » osłona przegubu Mercedes-benz KLASA C (W204) C 220 CDI 4-matic (204.084) (2013.02-2014.01) 170km » 29496 original imperium
wybrany samochód: 
Mercedes-benz Klasa C (w204) C 220 Cdi 4-matic (204.084) (2013.02-2014.01) 170km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Osłona, wał napędowy 29496 ORIGINAL IMPERIUM

29496 Osłona, wał napędowy ORIGINAL IMPERIUM
original imperium 29496
Osłona, wał napędowy 29496
29496

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
5/5 (2 oceny)
numer części:

29496

Status produktu: Normalny
MateriałGuma
Strona zabudowyOd strony skrzyni biegów
Wysokość [mm]80
Masa [g]150
Strona zabudowyoś przednia, z lewej
Średnica 1 [mm]30
Średnica 2 [mm]85
nr EAN8033989098616

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Osłona, wał napędowy 29496 ORIGINAL IMPERIUM

Osłona przegubu przód/wewnątrz (fi: 30/85) (dł.80) (kpl.) pasuje do: PEUGEOT 106 I, 106 II, RENAULT 11, 19 I, 19 I CHAMADE, 19 II, 19 II CHAMADE, 19 II/HATCHBACK, 21, 5, 9, CLIO I 0.8-3.0 01.72-
numery OEM:
RENAULT      7700871011
RENAULT      7701464129
RENAULT      7701464141

Zastosowanie Osłona, wał napędowy 29496 ORIGINAL IMPERIUM w samochodach:

Opinie Klientów o Osłona, wał napędowy 29496 ORIGINAL IMPERIUM:

Dariusz, Ząbki
2022-08-02
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
Tomasz, Milicz
2022-07-29
 5/5
Bez uwag.

Osłona przegubu


W większości współczesnych pojazdów w układzie napędowym posiada przeguby. Z reguły są to przeguby homo kinetyczne. Umożliwiają przekazanie napędu podczas pracy zawieszenia i przy skręconych kołach. Są trwałe i niezawodne. Pamiętać trzeba jednak o tym, że aby przegub pracowała właściwie, musi być odpowiednio nasmarowany i chroniony przed dostawaniem się do niego zanieczyszczeń. Do tego właśnie służą osłony przegubów.

Są to gumowe elementy, które znacząco przedłużają żywotność przegubu napędowego i zapewniają niezawodność układu napędowego. Brak osłon sprawiał, że smar był wyrzucany wskutek działania siły odśrodkowej oraz wypłukiwany przez wodę. Największe spustoszenie siały jednak dostające się do wnętrza płynne i stałe zanieczyszczenia, które powodowały korozję i szybkie zużycie elementów przegubu. Prawidłowo chroniony przegub jest w stanie wytrzymać kilkaset tysięcy kilometrów.

Pęknięta gumowa osłona przegubu jest łatwa do zauważenia podczas okresowych przeglądów lub innych prac w warsztacie. Warto działać natychmiast, gdyż zaniedbanie tej kwestii może pociągnąć za sobą konieczność drogiej naprawy. Jeśli w porę nie wykryto usterki, możemy usłyszeć stukanie przegubu podczas jazdy z obciążeniem przy skręconych kołach. Wówczas, sama wymiana przegubu niewiele już da.