Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » napęd koła, przeguby » osłona przegubu » 30183 original imperium

Osłona, wał napędowy 30183 ORIGINAL IMPERIUM

30183 Osłona, wał napędowy ORIGINAL IMPERIUM
15.01 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
5 szt. wysyłka Wtorek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Środa: 5 szt.
 
    Ocena:
5/5 (2 oceny)
numer części:

30183

Masa [g] 56
Strona zabudowy Od strony koła
Materiał Guma
Strona zabudowy Od strony skrzyni biegów
Wysokość [mm] 78
Średnica 1 [mm] 22
Średnica 2 [mm] 48
nr EAN 8033989104546

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Osłona, wał napędowy 30183 ORIGINAL IMPERIUM

Osłona przegubu wewnątrz/zewnątrz (fi: 22/48) (dł.78) (kpl.) pasuje do: FORD SIERRA, SIERRA I, SIERRA II 1.3-2.3D 08.82-02.93
numery OEM:
FORD      6127557
zamienniki:

Zastosowanie Osłona, wał napędowy 30183 ORIGINAL IMPERIUM w samochodach:

Opinie Klientów o Osłona, wał napędowy 30183 ORIGINAL IMPERIUM:

2022-08-02
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2022-07-29
 5/5
Bez uwag.

Osłona przegubu


W większości współczesnych pojazdów w układzie napędowym posiada przeguby. Z reguły są to przeguby homo kinetyczne. Umożliwiają przekazanie napędu podczas pracy zawieszenia i przy skręconych kołach. Są trwałe i niezawodne. Pamiętać trzeba jednak o tym, że aby przegub pracowała właściwie, musi być odpowiednio nasmarowany i chroniony przed dostawaniem się do niego zanieczyszczeń. Do tego właśnie służą osłony przegubów.

Są to gumowe elementy, które znacząco przedłużają żywotność przegubu napędowego i zapewniają niezawodność układu napędowego. Brak osłon sprawiał, że smar był wyrzucany wskutek działania siły odśrodkowej oraz wypłukiwany przez wodę. Największe spustoszenie siały jednak dostające się do wnętrza płynne i stałe zanieczyszczenia, które powodowały korozję i szybkie zużycie elementów przegubu. Prawidłowo chroniony przegub jest w stanie wytrzymać kilkaset tysięcy kilometrów.

Pęknięta gumowa osłona przegubu jest łatwa do zauważenia podczas okresowych przeglądów lub innych prac w warsztacie. Warto działać natychmiast, gdyż zaniedbanie tej kwestii może pociągnąć za sobą konieczność drogiej naprawy. Jeśli w porę nie wykryto usterki, możemy usłyszeć stukanie przegubu podczas jazdy z obciążeniem przy skręconych kołach. Wówczas, sama wymiana przegubu niewiele już da.