Do 29.08 infolinia nie będzie dostępna z powodu przerwy urlopowej. Zamówienia realizowane są normalnie.
Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » napęd koła, przeguby » osłona przegubu Mercedes-benz SPRINTER 5-t Furgon (B907) 519 CDI Napęd na wszystkie koła (907.653, 907.655,... (2019.01-???) 190km » 31011 original imperium
wybrany samochód: 
Mercedes-benz Sprinter 5-t Furgon (b907) 519 Cdi Napęd Na Wszystkie Koła (907.653, 907.655,... (2019.01-???) 190km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Osłona, wał napędowy 31011 ORIGINAL IMPERIUM

31011 Osłona, wał napędowy ORIGINAL IMPERIUM
20.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
1 szt. wysyłka Wtorek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Wtorek: 1 szt.
 
    Ocena:
5/5 (2 oceny)
numer części:

31011

Status produktu: Normalny
MateriałGuma
Wysokość [mm]138
Masa [g]180
Strona zabudowyOd strony koła
Średnica 1 [mm]25
Średnica 2 [mm]87
nr EAN8033989112541

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Osłona, wał napędowy 31011 ORIGINAL IMPERIUM

Osłona przegubu zewnątrz (fi: 25/87) (dł.138) (kpl.) pasuje do: CITROEN XANTIA, ZX, PEUGEOT 306 1.4-2.0 07.92-04.03
numery OEM:
CITROËN      329396
PEUGEOT      329396

Zastosowanie Osłona, wał napędowy 31011 ORIGINAL IMPERIUM w samochodach:

Opinie Klientów o Osłona, wał napędowy 31011 ORIGINAL IMPERIUM:

Dariusz, Ząbki
2022-08-02
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
Tomasz, Milicz
2022-07-29
 5/5
Bez uwag.

Osłona przegubu


W większości współczesnych pojazdów w układzie napędowym posiada przeguby. Z reguły są to przeguby homo kinetyczne. Umożliwiają przekazanie napędu podczas pracy zawieszenia i przy skręconych kołach. Są trwałe i niezawodne. Pamiętać trzeba jednak o tym, że aby przegub pracowała właściwie, musi być odpowiednio nasmarowany i chroniony przed dostawaniem się do niego zanieczyszczeń. Do tego właśnie służą osłony przegubów.

Są to gumowe elementy, które znacząco przedłużają żywotność przegubu napędowego i zapewniają niezawodność układu napędowego. Brak osłon sprawiał, że smar był wyrzucany wskutek działania siły odśrodkowej oraz wypłukiwany przez wodę. Największe spustoszenie siały jednak dostające się do wnętrza płynne i stałe zanieczyszczenia, które powodowały korozję i szybkie zużycie elementów przegubu. Prawidłowo chroniony przegub jest w stanie wytrzymać kilkaset tysięcy kilometrów.

Pęknięta gumowa osłona przegubu jest łatwa do zauważenia podczas okresowych przeglądów lub innych prac w warsztacie. Warto działać natychmiast, gdyż zaniedbanie tej kwestii może pociągnąć za sobą konieczność drogiej naprawy. Jeśli w porę nie wykryto usterki, możemy usłyszeć stukanie przegubu podczas jazdy z obciążeniem przy skręconych kołach. Wówczas, sama wymiana przegubu niewiele już da.