Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » napęd koła, przeguby » osłona przegubu Hyundai TUCSON (TL, TLE) 2.0 CRDi (2015.06-2020.09) 136km » 31670 original imperium
wybrany samochód: 
Hyundai Tucson (tl, Tle) 2.0 Crdi (2015.06-2020.09) 136km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Osłona, wał napędowy 31670 ORIGINAL IMPERIUM

31670 Osłona, wał napędowy ORIGINAL IMPERIUM
original imperium 31670
Osłona, wał napędowy 31670
31670
original imperium 31670 Osłona, wał napędowy

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
5/5 (2 oceny)
numer części:

31670

Status produktu: Normalny
MateriałGuma
Strona zabudowyOd strony skrzyni biegów
Wysokość [mm]90
dla numeru OE7701209469
Masa [g]64
Strona zabudowyOś przednia
Średnica 1 [mm]24
Średnica 2 [mm]63,5
nr EAN8038096476098

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Osłona, wał napędowy 31670 ORIGINAL IMPERIUM

Osłona przegubu wewnątrz (fi: 24/63,5) (dł.90) (kpl.) pasuje do: RENAULT CLIO III, CLIO III/HATCHBACK, CLIO IV, CLIO IV/HATCHBACK, CLIO V, FLUENCE, KANGOO BE BOP, KANGOO EXPRESS 0.9-2.0 09.04-
numery OEM:
RENAULT      7701209469

Zastosowanie Osłona, wał napędowy 31670 ORIGINAL IMPERIUM w samochodach:

Opinie Klientów o Osłona, wał napędowy 31670 ORIGINAL IMPERIUM:

Dariusz, Ząbki
2022-08-02
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
Tomasz, Milicz
2022-07-29
 5/5
Bez uwag.

Osłona przegubu


W większości współczesnych pojazdów w układzie napędowym posiada przeguby. Z reguły są to przeguby homo kinetyczne. Umożliwiają przekazanie napędu podczas pracy zawieszenia i przy skręconych kołach. Są trwałe i niezawodne. Pamiętać trzeba jednak o tym, że aby przegub pracowała właściwie, musi być odpowiednio nasmarowany i chroniony przed dostawaniem się do niego zanieczyszczeń. Do tego właśnie służą osłony przegubów.

Są to gumowe elementy, które znacząco przedłużają żywotność przegubu napędowego i zapewniają niezawodność układu napędowego. Brak osłon sprawiał, że smar był wyrzucany wskutek działania siły odśrodkowej oraz wypłukiwany przez wodę. Największe spustoszenie siały jednak dostające się do wnętrza płynne i stałe zanieczyszczenia, które powodowały korozję i szybkie zużycie elementów przegubu. Prawidłowo chroniony przegub jest w stanie wytrzymać kilkaset tysięcy kilometrów.

Pęknięta gumowa osłona przegubu jest łatwa do zauważenia podczas okresowych przeglądów lub innych prac w warsztacie. Warto działać natychmiast, gdyż zaniedbanie tej kwestii może pociągnąć za sobą konieczność drogiej naprawy. Jeśli w porę nie wykryto usterki, możemy usłyszeć stukanie przegubu podczas jazdy z obciążeniem przy skręconych kołach. Wówczas, sama wymiana przegubu niewiele już da.