Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » napęd koła, przeguby » osłona przegubu Seat CORDOBA VARIO Furgon/kombi (6K5) 1.9 TDI (2000.08-2002.12) 110km » 36928/TE original imperium
wybrany samochód: 
Seat Cordoba Vario Furgon/kombi (6k5) 1.9 Tdi (2000.08-2002.12) 110km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Osłona, wał napędowy 36928/TE ORIGINAL IMPERIUM

36928/TE Osłona, wał napędowy ORIGINAL IMPERIUM
30.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
3 szt. wysyłka Środa

odbiór osobisty: ?
Włochy - Środa: 3 szt.
 
    Ocena:
5/5 (2 oceny)
numer części:

36928/TE

Status produktu: Normalny
Strona zabudowyOd strony koła
Wysokość [mm]119
Masa [g]77
Strona zabudowyOś przednia
MateriałTermoplast
Średnica 1 [mm]26
Średnica 2 [mm]84
nr EAN8048755582688

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Osłona, wał napędowy 36928/TE ORIGINAL IMPERIUM

Osłona przegubu przód/zewnątrz (fi: 26/84) (dł.119) pasuje do: RENAULT LAGUNA II, MEGANE SCÉNIC, SCENIC I 1.6-2.0 04.98-12.07
numery OEM:
RENAULT      7701209243
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie Osłona, wał napędowy 36928/TE ORIGINAL IMPERIUM w samochodach:

Opinie Klientów o Osłona, wał napędowy 36928/TE ORIGINAL IMPERIUM:

Dariusz, Ząbki
2022-08-02
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
Tomasz, Milicz
2022-07-29
 5/5
Bez uwag.

Osłona przegubu


W większości współczesnych pojazdów w układzie napędowym posiada przeguby. Z reguły są to przeguby homo kinetyczne. Umożliwiają przekazanie napędu podczas pracy zawieszenia i przy skręconych kołach. Są trwałe i niezawodne. Pamiętać trzeba jednak o tym, że aby przegub pracowała właściwie, musi być odpowiednio nasmarowany i chroniony przed dostawaniem się do niego zanieczyszczeń. Do tego właśnie służą osłony przegubów.

Są to gumowe elementy, które znacząco przedłużają żywotność przegubu napędowego i zapewniają niezawodność układu napędowego. Brak osłon sprawiał, że smar był wyrzucany wskutek działania siły odśrodkowej oraz wypłukiwany przez wodę. Największe spustoszenie siały jednak dostające się do wnętrza płynne i stałe zanieczyszczenia, które powodowały korozję i szybkie zużycie elementów przegubu. Prawidłowo chroniony przegub jest w stanie wytrzymać kilkaset tysięcy kilometrów.

Pęknięta gumowa osłona przegubu jest łatwa do zauważenia podczas okresowych przeglądów lub innych prac w warsztacie. Warto działać natychmiast, gdyż zaniedbanie tej kwestii może pociągnąć za sobą konieczność drogiej naprawy. Jeśli w porę nie wykryto usterki, możemy usłyszeć stukanie przegubu podczas jazdy z obciążeniem przy skręconych kołach. Wówczas, sama wymiana przegubu niewiele już da.