Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » napęd koła, przeguby » osłona przegubu Daihatsu ROCKY Hard Top (F7, F8) 2.8 TD (F70, F75, F80, F85) (1987.12-1993.04) 91km » 37112/TE original imperium
wybrany samochód: 
Daihatsu Rocky Hard Top (f7, F8) 2.8 Td (f70, F75, F80, F85) (1987.12-1993.04) 91km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Osłona, wał napędowy 37112/TE ORIGINAL IMPERIUM

37112/TE Osłona, wał napędowy ORIGINAL IMPERIUM
37.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
>5 szt. wysyłka Wtorek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Wtorek: powyżej 5 szt.
 
    Ocena:
5/5 (2 oceny)
numer części:

37112/TE

Status produktu: Normalny
Strona zabudowyz prawej
Wysokość [mm]108
Masa [g]78
Strona zabudowyOd strony koła
MateriałTermoplast
Średnica 1 [mm]31
Średnica 2 [mm]81
nr EAN8048763582762

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Osłona, wał napędowy 37112/TE ORIGINAL IMPERIUM

Osłona przegubu przód/zewnątrz (fi: 31/81) (dł.108) pasuje do: FORD C-MAX, FOCUS C-MAX, FOCUS II 1.6-2.0LPG 10.03-09.12
numery OEM:
FORD      1676324
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie Osłona, wał napędowy 37112/TE ORIGINAL IMPERIUM w samochodach:

Opinie Klientów o Osłona, wał napędowy 37112/TE ORIGINAL IMPERIUM:

Dariusz, Ząbki
2022-08-02
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
Tomasz, Milicz
2022-07-29
 5/5
Bez uwag.

Osłona przegubu


W większości współczesnych pojazdów w układzie napędowym posiada przeguby. Z reguły są to przeguby homo kinetyczne. Umożliwiają przekazanie napędu podczas pracy zawieszenia i przy skręconych kołach. Są trwałe i niezawodne. Pamiętać trzeba jednak o tym, że aby przegub pracowała właściwie, musi być odpowiednio nasmarowany i chroniony przed dostawaniem się do niego zanieczyszczeń. Do tego właśnie służą osłony przegubów.

Są to gumowe elementy, które znacząco przedłużają żywotność przegubu napędowego i zapewniają niezawodność układu napędowego. Brak osłon sprawiał, że smar był wyrzucany wskutek działania siły odśrodkowej oraz wypłukiwany przez wodę. Największe spustoszenie siały jednak dostające się do wnętrza płynne i stałe zanieczyszczenia, które powodowały korozję i szybkie zużycie elementów przegubu. Prawidłowo chroniony przegub jest w stanie wytrzymać kilkaset tysięcy kilometrów.

Pęknięta gumowa osłona przegubu jest łatwa do zauważenia podczas okresowych przeglądów lub innych prac w warsztacie. Warto działać natychmiast, gdyż zaniedbanie tej kwestii może pociągnąć za sobą konieczność drogiej naprawy. Jeśli w porę nie wykryto usterki, możemy usłyszeć stukanie przegubu podczas jazdy z obciążeniem przy skręconych kołach. Wówczas, sama wymiana przegubu niewiele już da.