Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » napęd koła, przeguby » osłona przegubu Opel ZAFIRA TOURER C (P12) 1.6 CDTI (75) (2014.07-???) 120km » 38928/TE original imperium
wybrany samochód: 
Opel Zafira Tourer C (p12) 1.6 Cdti (75) (2014.07-???) 120km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Osłona, wał napędowy 38928/TE ORIGINAL IMPERIUM

38928/TE Osłona, wał napędowy ORIGINAL IMPERIUM
33.00 zł
cena zawiera vat 23%
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
Piątek:7 szt.

    Ocena:
5/5 (2 oceny)
numer części:

38928/TE

Status produktu: Normalny
Masa [g]94
Strona zabudowyOś przednia
Strona zabudowyz lewej
MateriałTermoplast
Strona zabudowyOd strony koła
Wysokość [mm]90,7
Strona zabudowyz prawej
Średnica 1 [mm]36,13
Średnica 2 [mm]119,08
nr EAN8048817583301
Status produktu: Normalny

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Osłona, wał napędowy 38928/TE ORIGINAL IMPERIUM

Osłona przegubu przód/zewnątrz (fi: 36,13/119,08) (dł.90,7) pasuje do: DS DS 4, DS 7, CITROEN BERLINGO, BERLINGO MULTISPACE, BERLINGO/MINIVAN, C2, C3 / C3 ORIGIN III 1.2-2.0D 06.96-
numery OEM:
CITROËN      329331
PEUGEOT      329331
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie Osłona, wał napędowy 38928/TE ORIGINAL IMPERIUM w samochodach:

Opinie Klientów o Osłona, wał napędowy 38928/TE ORIGINAL IMPERIUM:

Tomasz, Milicz
2022-07-29
 5/5
Bez uwag.
Dariusz, Ząbki
2022-08-02
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.

Osłona przegubu


W większości współczesnych pojazdów w układzie napędowym posiada przeguby. Z reguły są to przeguby homo kinetyczne. Umożliwiają przekazanie napędu podczas pracy zawieszenia i przy skręconych kołach. Są trwałe i niezawodne. Pamiętać trzeba jednak o tym, że aby przegub pracowała właściwie, musi być odpowiednio nasmarowany i chroniony przed dostawaniem się do niego zanieczyszczeń. Do tego właśnie służą osłony przegubów.

Są to gumowe elementy, które znacząco przedłużają żywotność przegubu napędowego i zapewniają niezawodność układu napędowego. Brak osłon sprawiał, że smar był wyrzucany wskutek działania siły odśrodkowej oraz wypłukiwany przez wodę. Największe spustoszenie siały jednak dostające się do wnętrza płynne i stałe zanieczyszczenia, które powodowały korozję i szybkie zużycie elementów przegubu. Prawidłowo chroniony przegub jest w stanie wytrzymać kilkaset tysięcy kilometrów.

Pęknięta gumowa osłona przegubu jest łatwa do zauważenia podczas okresowych przeglądów lub innych prac w warsztacie. Warto działać natychmiast, gdyż zaniedbanie tej kwestii może pociągnąć za sobą konieczność drogiej naprawy. Jeśli w porę nie wykryto usterki, możemy usłyszeć stukanie przegubu podczas jazdy z obciążeniem przy skręconych kołach. Wówczas, sama wymiana przegubu niewiele już da.
 

Zapisz się do newslettera

Zgarnij nowości i okazje – żadnego spamu.