Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ chłodzenia » termostat i uszczelka » termostat Mazda 323 II Hatchback (BD) 1.5 (BD105) (1981.05-1985.07) 75km » 90026 original imperium
wybrany samochód: 
Mazda 323 Ii Hatchback (bd) 1.5 (bd105) (1981.05-1985.07) 75km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Korpus termostatu 90026 ORIGINAL IMPERIUM

90026 Korpus termostatu ORIGINAL IMPERIUM
73.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
2 szt. wysyłka Środa
4 szt. wysyłka Czwartek
4 szt. wysyłka Piątek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Środa: 2 szt.
 
    Ocena:
numer części:

90026

Status produktu: Normalny
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniającaz termostatem
dla numeru OE11517805998
MateriałTworzywo sztuczne
Masa [g]309
MateriałOdlew aluminiowy
Ilość połączeń2
nr EAN8040248497615

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Korpus termostatu 90026 ORIGINAL IMPERIUM

Termostat cieczy chłodzącej (83°C, w obudowie) pasuje do: VOLVO C30, S40 II, S80 II, V50, V70 III; CITROEN BERLINGO, BERLINGO/MINIVAN, C3 I, C3 II, C4, C4 GRAND PICASSO I, C4 I 1.6/1.6D 10.03-
numery OEM:
ALFA ROMEO      9647767180
CITROËN      1336X2
FIAT      9647767180
FORD      1230673
FORD      1254379
FORD      1313841
FORD      3M5Q8A586AC
LANCIA      9647767180
PEUGEOT      1336X2
VOLVO      30711526
FORD USA      3M5Q8A586AC
MINI      11517805998

Zastosowanie Korpus termostatu 90026 ORIGINAL IMPERIUM w samochodach:

Termostat samochodowy.


Termostat jest nieskomplikowanym urządzeniem, którego zadaniem jest regulacja temperatury cieczy w układzie chłodzenia. Gdy temperatura jest niższa niż 95 stopni, mamy do czynienia z obiegiem krótkim, termostat zastaje zamknięty, a ciecz swobodnie opływa blok i głowicę silnika. Jeśli temperatura staje się wyższa, termostat otwiera swój zawór grzybkowy, a ciecz trafia do chłodnicy. Po schłodzeniu do około 20 stopni termostat znów zostaje zamknięty.

Żeby termostat działał prawidłowo, należy zadbać o czystość i drożność zaworu odpowietrzającego. Jeśli tego nie dopilnujemy, wewnątrz pojawią się pęcherzyki powietrza, co może stanowić przyczynę awarii.

Termostat może ulec uszkodzeniu w pozycji otwartej lub zamkniętej. W pierwszym przypadku chłodzenie działa ciągle, nieprzerwanie przepływając przez chłodnicę. Temperatura cieczy jest wtedy zbyt niska. W drugim przypadku silnik się przegrzewa.

Termostat nie jest elementem, który posiada możliwość regeneracji. Uszkodzony należy natychmiast wymienić. Jest to stosunkowo prosta czynność. Zwykle znajduje się on tuż obok pompy wody, w górnej części chłodnicy wody. Przy okazji wymiany sprawdźmy, czy do nowego termostatu dołączono uszczelkę do obudowy. Najczęściej i ona wymaga wymiany.