Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ chłodzenia » termostat i uszczelka » termostat » 90026 original imperium

Korpus termostatu 90026 ORIGINAL IMPERIUM

90026 Korpus termostatu ORIGINAL IMPERIUM
67.99 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
>5 szt. wysyłka Piątek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Piątek: powyżej 5 szt.
 
    Ocena:
numer części:

90026

Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z termostatem
dla numeru OE 11517805998
Materiał Tworzywo sztuczne
Masa [g] 309
Materiał Odlew aluminiowy
Ilość połączeń 2
nr EAN 8040248497615

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Korpus termostatu 90026 ORIGINAL IMPERIUM

Termostat cieczy chłodzącej (83°C, w obudowie) pasuje do: VOLVO C30, S40 II, S80 II, V50, V70 III; CITROEN BERLINGO, BERLINGO/MINIVAN, C3 I, C3 II, C4, C4 GRAND PICASSO I, C4 I 1.6/1.6D 10.03-

Korpus termostatu 90026 ma zastosowanie do modeli samochodów

FORD

COUGAR, FOCUS I, FOCUS I Turnier, FIESTA, TRANSIT, MAVERICK, ESCORT CLASSIC

CITROËN

XSARA PICASSO, JUMPY I, C5 I, C5 I Break, C3 I, JUMPER I, C8

PEUGEOT

206, 607, 206 CC, 307, 307 SW, BOXER, 807

VOLVO

S80 I, C70 I, V70 II, S60 I, XC90 I, S40 II, V50

FIAT

MULTIPLA, STRADA, PUNTO, DOBLO, STILO, DUCATO, ULYSSE

MINI

MINI, MINI CLUBMAN, MINI COUNTRYMAN, MINI coupe, MINI Roadster, MINI CLUB, MINI PACEMAN

Numery OE Korpus termostatu 90026 producenta ORIGINAL IMPERIUM

FORD

1230673, 1254379, 1313841, 3M5Q8A586AC

CITROËN

1336X2

PEUGEOT

1336X2

VOLVO

30711526

FIAT

9647767180

MINI

11517805998

numery OEM:
ALFA ROMEO      9647767180
CITROËN      1336X2
FIAT      9647767180
FORD      1230673
FORD      1254379
FORD      1313841
FORD      3M5Q8A586AC
LANCIA      9647767180
PEUGEOT      1336X2
VOLVO      30711526
FORD USA      3M5Q8A586AC
MINI      11517805998

Zastosowanie Korpus termostatu 90026 ORIGINAL IMPERIUM w samochodach:

Termostat samochodowy.


Termostat jest nieskomplikowanym urządzeniem, którego zadaniem jest regulacja temperatury cieczy w układzie chłodzenia. Gdy temperatura jest niższa niż 95 stopni, mamy do czynienia z obiegiem krótkim, termostat zastaje zamknięty, a ciecz swobodnie opływa blok i głowicę silnika. Jeśli temperatura staje się wyższa, termostat otwiera swój zawór grzybkowy, a ciecz trafia do chłodnicy. Po schłodzeniu do około 20 stopni termostat znów zostaje zamknięty.

Żeby termostat działał prawidłowo, należy zadbać o czystość i drożność zaworu odpowietrzającego. Jeśli tego nie dopilnujemy, wewnątrz pojawią się pęcherzyki powietrza, co może stanowić przyczynę awarii.

Termostat może ulec uszkodzeniu w pozycji otwartej lub zamkniętej. W pierwszym przypadku chłodzenie działa ciągle, nieprzerwanie przepływając przez chłodnicę. Temperatura cieczy jest wtedy zbyt niska. W drugim przypadku silnik się przegrzewa.

Termostat nie jest elementem, który posiada możliwość regeneracji. Uszkodzony należy natychmiast wymienić. Jest to stosunkowo prosta czynność. Zwykle znajduje się on tuż obok pompy wody, w górnej części chłodnicy wody. Przy okazji wymiany sprawdźmy, czy do nowego termostatu dołączono uszczelkę do obudowy. Najczęściej i ona wymaga wymiany.