Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ chłodzenia » termostat i uszczelka » termostat Volvo FL7 FL 7/245 (1985-1994) 245km » 90037 original imperium
wybrany samochód: 
Volvo Fl7 Fl 7/245 (1985-1994) 245km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Korpus termostatu 90037 ORIGINAL IMPERIUM

90037 Korpus termostatu ORIGINAL IMPERIUM
105.01 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
>5 szt. wysyłka Piątek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Piątek: powyżej 5 szt.
 
    Ocena:
numer części:

90037

Status produktu: Normalny
Masa [g]399
dla numeru OE1336AX
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniającaz termostatem
nr EAN8040237497503

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Korpus termostatu 90037 ORIGINAL IMPERIUM

Termostat cieczy chłodzącej (83°C, w obudowie) pasuje do: CITROEN BERLINGO, BERLINGO MULTISPACE, BERLINGO/MINIVAN, C3 II, C3 PICASSO, C4 AIRCROSS, C4 CACTUS, C4 GRAND PICASSO I 1.0-2.0D 08.05-
numery OEM:
CITROËN      1336AX
CITROËN      9684588980
PEUGEOT      1336AX
PEUGEOT      9684588980

Zastosowanie Korpus termostatu 90037 ORIGINAL IMPERIUM w samochodach:

Termostat samochodowy.


Termostat jest nieskomplikowanym urządzeniem, którego zadaniem jest regulacja temperatury cieczy w układzie chłodzenia. Gdy temperatura jest niższa niż 95 stopni, mamy do czynienia z obiegiem krótkim, termostat zastaje zamknięty, a ciecz swobodnie opływa blok i głowicę silnika. Jeśli temperatura staje się wyższa, termostat otwiera swój zawór grzybkowy, a ciecz trafia do chłodnicy. Po schłodzeniu do około 20 stopni termostat znów zostaje zamknięty.

Żeby termostat działał prawidłowo, należy zadbać o czystość i drożność zaworu odpowietrzającego. Jeśli tego nie dopilnujemy, wewnątrz pojawią się pęcherzyki powietrza, co może stanowić przyczynę awarii.

Termostat może ulec uszkodzeniu w pozycji otwartej lub zamkniętej. W pierwszym przypadku chłodzenie działa ciągle, nieprzerwanie przepływając przez chłodnicę. Temperatura cieczy jest wtedy zbyt niska. W drugim przypadku silnik się przegrzewa.

Termostat nie jest elementem, który posiada możliwość regeneracji. Uszkodzony należy natychmiast wymienić. Jest to stosunkowo prosta czynność. Zwykle znajduje się on tuż obok pompy wody, w górnej części chłodnicy wody. Przy okazji wymiany sprawdźmy, czy do nowego termostatu dołączono uszczelkę do obudowy. Najczęściej i ona wymaga wymiany.