Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ chłodzenia » termostat i uszczelka » termostat » 90159 original imperium

Korpus termostatu 90159 ORIGINAL IMPERIUM

90159 Korpus termostatu ORIGINAL IMPERIUM
69.00 zł
cena zawiera vat 23%
taniej niż na allegro o 7.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
2 szt. wysyłka Poniedziałek
>5 szt. wysyłka Wtorek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Poniedziałek: 2 szt.
 
    Ocena:
numer części:

90159

Kolor czarny
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z termostatem
Masa [g] 304
nr EAN 8033989157573

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Korpus termostatu 90159 ORIGINAL IMPERIUM

Termostat cieczy chłodzącej (89°C, w obudowie) pasuje do: OPEL ARENA, MOVANO A; RENAULT CLIO II, CLIO II/HATCHBACK, ESPACE III, ESPACE IV, GRAND SCENIC II, KANGOO, KANGOO EXPRESS 1.2-3.0 11.93-

Korpus termostatu 90159 ma zastosowanie do modeli samochodów

RENAULT

CLIO II, MASTER II, MEGANE I Grandtour, SCÉNIC I, LAGUNA II, LAGUNA II Grandtour, TRAFIC II

OPEL

ASTRA G, ARENA, ARENA Combi, MONTEREY B, FRONTERA B, MO, ZAFIRA A

Numery OE Korpus termostatu 90159 producenta ORIGINAL IMPERIUM

RENAULT

7700112491, 7701474248, 7701714288

OPEL

4400311, 4401604, 4404262, 4404841, 9108311, 9109604, 9112262

numery OEM:
OPEL      4400311
OPEL      4401604
OPEL      4404262
OPEL      4404841
OPEL      9108311
OPEL      9109604
OPEL      9112262
RENAULT      7700112491
RENAULT      7701474248
RENAULT      7701714288
zamienniki:
8470
brak
BIRTH

Zastosowanie Korpus termostatu 90159 ORIGINAL IMPERIUM w samochodach:

Termostat samochodowy.


Termostat jest nieskomplikowanym urządzeniem, którego zadaniem jest regulacja temperatury cieczy w układzie chłodzenia. Gdy temperatura jest niższa niż 95 stopni, mamy do czynienia z obiegiem krótkim, termostat zastaje zamknięty, a ciecz swobodnie opływa blok i głowicę silnika. Jeśli temperatura staje się wyższa, termostat otwiera swój zawór grzybkowy, a ciecz trafia do chłodnicy. Po schłodzeniu do około 20 stopni termostat znów zostaje zamknięty.

Żeby termostat działał prawidłowo, należy zadbać o czystość i drożność zaworu odpowietrzającego. Jeśli tego nie dopilnujemy, wewnątrz pojawią się pęcherzyki powietrza, co może stanowić przyczynę awarii.

Termostat może ulec uszkodzeniu w pozycji otwartej lub zamkniętej. W pierwszym przypadku chłodzenie działa ciągle, nieprzerwanie przepływając przez chłodnicę. Temperatura cieczy jest wtedy zbyt niska. W drugim przypadku silnik się przegrzewa.

Termostat nie jest elementem, który posiada możliwość regeneracji. Uszkodzony należy natychmiast wymienić. Jest to stosunkowo prosta czynność. Zwykle znajduje się on tuż obok pompy wody, w górnej części chłodnicy wody. Przy okazji wymiany sprawdźmy, czy do nowego termostatu dołączono uszczelkę do obudowy. Najczęściej i ona wymaga wymiany.
 

Zapisz się do newslettera

Zgarnij nowości i okazje – żadnego spamu.