Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ chłodzenia » termostat i uszczelka » termostat Fiat BRAVO II (198_) 1.4 T-Jet (198AXF1B) (2007.09-2014.12) 150km » 90622 original imperium
wybrany samochód: 
Fiat Bravo Ii (198_) 1.4 T-jet (198axf1b) (2007.09-2014.12) 150km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Korpus termostatu 90622 ORIGINAL IMPERIUM

90622 Korpus termostatu ORIGINAL IMPERIUM
42.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
4 szt. wysyłka Piątek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Piątek: 4 szt.
 
    Ocena:
numer części:

90622

Status produktu: Normalny
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniającaz termostatem
nr EAN8051329608424

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Korpus termostatu 90622 ORIGINAL IMPERIUM

Termostat cieczy chłodzącej (89°C, w obudowie) pasuje do: CITROEN BERLINGO, BERLINGO/MINIVAN, C2, C3 I, C3 PLURIEL, JUMPER I, NEMO, NEMO/MINIVAN, SAXO, XSARA; FIAT FIORINO/MINIVAN 1.1-2.5D 04.93-
numery OEM:
CITROËN      1336N1
CITROËN      1336Q2
CITROËN      9635317280
PEUGEOT      1336N1
PEUGEOT      1336Q2
PEUGEOT      9635317280
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie Korpus termostatu 90622 ORIGINAL IMPERIUM w samochodach:

Termostat samochodowy.


Termostat jest nieskomplikowanym urządzeniem, którego zadaniem jest regulacja temperatury cieczy w układzie chłodzenia. Gdy temperatura jest niższa niż 95 stopni, mamy do czynienia z obiegiem krótkim, termostat zastaje zamknięty, a ciecz swobodnie opływa blok i głowicę silnika. Jeśli temperatura staje się wyższa, termostat otwiera swój zawór grzybkowy, a ciecz trafia do chłodnicy. Po schłodzeniu do około 20 stopni termostat znów zostaje zamknięty.

Żeby termostat działał prawidłowo, należy zadbać o czystość i drożność zaworu odpowietrzającego. Jeśli tego nie dopilnujemy, wewnątrz pojawią się pęcherzyki powietrza, co może stanowić przyczynę awarii.

Termostat może ulec uszkodzeniu w pozycji otwartej lub zamkniętej. W pierwszym przypadku chłodzenie działa ciągle, nieprzerwanie przepływając przez chłodnicę. Temperatura cieczy jest wtedy zbyt niska. W drugim przypadku silnik się przegrzewa.

Termostat nie jest elementem, który posiada możliwość regeneracji. Uszkodzony należy natychmiast wymienić. Jest to stosunkowo prosta czynność. Zwykle znajduje się on tuż obok pompy wody, w górnej części chłodnicy wody. Przy okazji wymiany sprawdźmy, czy do nowego termostatu dołączono uszczelkę do obudowy. Najczęściej i ona wymaga wymiany.