Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ chłodzenia » termostat i uszczelka » termostat Jeep WRANGLER IV (JL) 3.6 VVT (JL72, JL74) (2017.11-???) 284km » 90637 original imperium
wybrany samochód: 
Jeep Wrangler Iv (jl) 3.6 Vvt (jl72, Jl74) (2017.11-???) 284km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Korpus termostatu 90637 ORIGINAL IMPERIUM

90637 Korpus termostatu ORIGINAL IMPERIUM
61.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
>5 szt. wysyłka Poniedziałek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Poniedziałek: powyżej 5 szt.
 
    Ocena:
numer części:

90637

Status produktu: Normalny
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniającaz termostatem
nr EAN8033989628424

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Korpus termostatu 90637 ORIGINAL IMPERIUM

Termostat cieczy chłodzącej (82°C, w obudowie) pasuje do: VOLVO S80 II, V70 III; FORD GALAXY II, KUGA II, MAVERICK, MONDEO III, MONDEO IV, MONDEO V, RANGER, S-MAX, TRANSIT; MAZDA 3, 6 1.5D-2.5 10.00-
numery OEM:
FORD      1374191
FORD      1462483
FORD      1475495
FORD      3M4G8575AE
FORD      3M4G8575BC
FORD      3M4G8575BD
FORD      3M4Z8575B
MAZDA      L32715170
MAZDA      L32715170A
MAZDA      L32815170A
MAZDA      L32815170B
MAZDA      L32915170
MAZDA      L33615170
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie Korpus termostatu 90637 ORIGINAL IMPERIUM w samochodach:

Termostat samochodowy.


Termostat jest nieskomplikowanym urządzeniem, którego zadaniem jest regulacja temperatury cieczy w układzie chłodzenia. Gdy temperatura jest niższa niż 95 stopni, mamy do czynienia z obiegiem krótkim, termostat zastaje zamknięty, a ciecz swobodnie opływa blok i głowicę silnika. Jeśli temperatura staje się wyższa, termostat otwiera swój zawór grzybkowy, a ciecz trafia do chłodnicy. Po schłodzeniu do około 20 stopni termostat znów zostaje zamknięty.

Żeby termostat działał prawidłowo, należy zadbać o czystość i drożność zaworu odpowietrzającego. Jeśli tego nie dopilnujemy, wewnątrz pojawią się pęcherzyki powietrza, co może stanowić przyczynę awarii.

Termostat może ulec uszkodzeniu w pozycji otwartej lub zamkniętej. W pierwszym przypadku chłodzenie działa ciągle, nieprzerwanie przepływając przez chłodnicę. Temperatura cieczy jest wtedy zbyt niska. W drugim przypadku silnik się przegrzewa.

Termostat nie jest elementem, który posiada możliwość regeneracji. Uszkodzony należy natychmiast wymienić. Jest to stosunkowo prosta czynność. Zwykle znajduje się on tuż obok pompy wody, w górnej części chłodnicy wody. Przy okazji wymiany sprawdźmy, czy do nowego termostatu dołączono uszczelkę do obudowy. Najczęściej i ona wymaga wymiany.