Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ chłodzenia » termostat i uszczelka » termostat Ferrari DINO GT (206/246) 206 GT (1969-1969) 180km » 90640 original imperium
wybrany samochód: 
Ferrari Dino Gt (206/246) 206 Gt (1969-1969) 180km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Korpus termostatu 90640 ORIGINAL IMPERIUM

90640 Korpus termostatu ORIGINAL IMPERIUM
106.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
5 szt. wysyłka Poniedziałek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Poniedziałek: 5 szt.
 
    Ocena:
numer części:

90640

Status produktu: Normalny
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniającaz termostatem
nr EAN8033989628455

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Korpus termostatu 90640 ORIGINAL IMPERIUM

Termostat cieczy chłodzącej (87°C, w obudowie) pasuje do: AUDI A3; SEAT CORDOBA, CORDOBA VARIO, IBIZA II, IBIZA III; SKODA FABIA I; VW FOX, PASSAT B6, POLO, POLO III 1.4/1.6 04.96-04.12
numery OEM:
AUDI      032121111AN
AUDI      032121111AP
AUDI      032121111BG
SEAT      032121111AN
SEAT      032121111AP
SEAT      032121111BG
SKODA      032121111AN
SKODA      032121111AP
SKODA      032121111BG
VOLKSWAGEN      032121111AN
VOLKSWAGEN      032121111AP
VOLKSWAGEN      032121111BG
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie Korpus termostatu 90640 ORIGINAL IMPERIUM w samochodach:

Termostat samochodowy.


Termostat jest nieskomplikowanym urządzeniem, którego zadaniem jest regulacja temperatury cieczy w układzie chłodzenia. Gdy temperatura jest niższa niż 95 stopni, mamy do czynienia z obiegiem krótkim, termostat zastaje zamknięty, a ciecz swobodnie opływa blok i głowicę silnika. Jeśli temperatura staje się wyższa, termostat otwiera swój zawór grzybkowy, a ciecz trafia do chłodnicy. Po schłodzeniu do około 20 stopni termostat znów zostaje zamknięty.

Żeby termostat działał prawidłowo, należy zadbać o czystość i drożność zaworu odpowietrzającego. Jeśli tego nie dopilnujemy, wewnątrz pojawią się pęcherzyki powietrza, co może stanowić przyczynę awarii.

Termostat może ulec uszkodzeniu w pozycji otwartej lub zamkniętej. W pierwszym przypadku chłodzenie działa ciągle, nieprzerwanie przepływając przez chłodnicę. Temperatura cieczy jest wtedy zbyt niska. W drugim przypadku silnik się przegrzewa.

Termostat nie jest elementem, który posiada możliwość regeneracji. Uszkodzony należy natychmiast wymienić. Jest to stosunkowo prosta czynność. Zwykle znajduje się on tuż obok pompy wody, w górnej części chłodnicy wody. Przy okazji wymiany sprawdźmy, czy do nowego termostatu dołączono uszczelkę do obudowy. Najczęściej i ona wymaga wymiany.