Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ chłodzenia » termostat i uszczelka » termostat Honda CIVIC VIII sedan (FD, FA) 1.6 (FD6) (2005.09-???) 114km » 90785 original imperium
wybrany samochód: 
Honda Civic Viii Sedan (fd, Fa) 1.6 (fd6) (2005.09-???) 114km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Korpus termostatu 90785 ORIGINAL IMPERIUM

90785 Korpus termostatu ORIGINAL IMPERIUM
135.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
1 szt. wysyłka Środa

odbiór osobisty: ?
Włochy - Środa: 1 szt.
 
    Ocena:
numer części:

90785

Status produktu: Normalny
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniającaz termostatem
nr EAN8033989632636

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Korpus termostatu 90785 ORIGINAL IMPERIUM

Termostat cieczy chłodzącej (83°C, w obudowie) pasuje do: DACIA LOGAN II, LOGAN MCV II, SANDERO II; RENAULT CAPTUR I, CLIO IV, CLIO IV/HATCHBACK, THALIA III 0.9/0.9LPG 10.12-
numery OEM:
RENAULT      110616064R
DACIA      110616064R
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie Korpus termostatu 90785 ORIGINAL IMPERIUM w samochodach:

Termostat samochodowy.


Termostat jest nieskomplikowanym urządzeniem, którego zadaniem jest regulacja temperatury cieczy w układzie chłodzenia. Gdy temperatura jest niższa niż 95 stopni, mamy do czynienia z obiegiem krótkim, termostat zastaje zamknięty, a ciecz swobodnie opływa blok i głowicę silnika. Jeśli temperatura staje się wyższa, termostat otwiera swój zawór grzybkowy, a ciecz trafia do chłodnicy. Po schłodzeniu do około 20 stopni termostat znów zostaje zamknięty.

Żeby termostat działał prawidłowo, należy zadbać o czystość i drożność zaworu odpowietrzającego. Jeśli tego nie dopilnujemy, wewnątrz pojawią się pęcherzyki powietrza, co może stanowić przyczynę awarii.

Termostat może ulec uszkodzeniu w pozycji otwartej lub zamkniętej. W pierwszym przypadku chłodzenie działa ciągle, nieprzerwanie przepływając przez chłodnicę. Temperatura cieczy jest wtedy zbyt niska. W drugim przypadku silnik się przegrzewa.

Termostat nie jest elementem, który posiada możliwość regeneracji. Uszkodzony należy natychmiast wymienić. Jest to stosunkowo prosta czynność. Zwykle znajduje się on tuż obok pompy wody, w górnej części chłodnicy wody. Przy okazji wymiany sprawdźmy, czy do nowego termostatu dołączono uszczelkę do obudowy. Najczęściej i ona wymaga wymiany.