Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ chłodzenia » termostat i uszczelka » termostat » 90805 original imperium

Korpus termostatu 90805 ORIGINAL IMPERIUM

90805 Korpus termostatu ORIGINAL IMPERIUM
66.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
>5 szt. wysyłka Czwartek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Czwartek: powyżej 5 szt.
 
    Ocena:
numer części:

90805

Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z termostatem
nr EAN 8033989632834

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Korpus termostatu 90805 ORIGINAL IMPERIUM

Termostat cieczy chłodzącej (88°C, w obudowie) pasuje do: ALFA ROMEO 159, BRERA, GIULIETTA, GIULIETTA/HATCHBACK, MITO, SPIDER; AUDI A4 B8; CHEVROLET MALIBU; FIAT BRAVO II, DOBLO 1.6D-2.0D 06.06-
numery OEM:
ALFA ROMEO      55241963
ALFA ROMEO      71752861
FIAT      55241963
FIAT      71752861
LANCIA      55241963
LANCIA      71752861
OPEL      0428741
OPEL      1338027
OPEL      1338297
OPEL      55241963
OPEL      55566104
OPEL      55573003
SAAB      55566104
SUZUKI      1852879J80
SUZUKI      1852879J81
CHEVROLET      55573003
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie Korpus termostatu 90805 ORIGINAL IMPERIUM w samochodach:

Termostat samochodowy.


Termostat jest nieskomplikowanym urządzeniem, którego zadaniem jest regulacja temperatury cieczy w układzie chłodzenia. Gdy temperatura jest niższa niż 95 stopni, mamy do czynienia z obiegiem krótkim, termostat zastaje zamknięty, a ciecz swobodnie opływa blok i głowicę silnika. Jeśli temperatura staje się wyższa, termostat otwiera swój zawór grzybkowy, a ciecz trafia do chłodnicy. Po schłodzeniu do około 20 stopni termostat znów zostaje zamknięty.

Żeby termostat działał prawidłowo, należy zadbać o czystość i drożność zaworu odpowietrzającego. Jeśli tego nie dopilnujemy, wewnątrz pojawią się pęcherzyki powietrza, co może stanowić przyczynę awarii.

Termostat może ulec uszkodzeniu w pozycji otwartej lub zamkniętej. W pierwszym przypadku chłodzenie działa ciągle, nieprzerwanie przepływając przez chłodnicę. Temperatura cieczy jest wtedy zbyt niska. W drugim przypadku silnik się przegrzewa.

Termostat nie jest elementem, który posiada możliwość regeneracji. Uszkodzony należy natychmiast wymienić. Jest to stosunkowo prosta czynność. Zwykle znajduje się on tuż obok pompy wody, w górnej części chłodnicy wody. Przy okazji wymiany sprawdźmy, czy do nowego termostatu dołączono uszczelkę do obudowy. Najczęściej i ona wymaga wymiany.